Lot Wizz Air opóźniony lub odwołany? Ubiegaj się o odszkodowanie i zwrot pieniędzy za bilet!

Czy Twój lot Wizz Air został opóźniony lub odwołany? Jeśli tak, możesz ubiegać się o odszkodowanie i zwrot pieniędzy za bilet! Sprawdź już teraz, czy należy ci się odszkodowanie, za pomocą naszego . Zajmie ci to mniej niż minutę!

Złóż wniosek w mniej niż 5 minut!

Co musisz wiedzieć

  • Jeśli Twój lot Wizz Air był opóźniony o co najmniej 3 godziny, najprawdopodobniej możesz ubiegać się o odszkodowanie w wysokości nawet do 600 euro!

  • Jeśli Twój lot Wizz Air został odwołany, masz prawo ubiegać się o zwrot pieniędzy za bilet.

  • Jeśli Twój lot Wizz Air został odwołany mniej niż 14 dni przed odlotem, masz prawo ubiegać się o odszkodowanie.

  • Możesz ubiegać się o odszkodowanie za loty nawet sprzed 6 lat!

Wizz Air — podstawowe informacje o linii lotniczej

Wizz Air to tanie linie lotnicze latające do wielu miejsc w Europie, jak również do popularnych wśród europejskich turystów krajów na Bliskim Wschodzie i w Północnej Afryce.

Chociaż Wizz Air jest firmą węgierska, linia ta od samego początku mocno inwestowała w swoją obecność w Polsce. Pierwszy lot Wizz Air wystartował z Katowic w maju 2004 roku, a obecnie 5 baz Wizz Air znajduje się w Polsce — są to bazy w Gdańsku, Poznaniu, Katowicach, Warszawie oraz Wrocławiu.

Obecnie Wizz Air posiada około 120 samolotów, które latają na 710 trasach pomiędzy ponad 40 krajami. Linia ma również swoje filie w Wielkiej Brytanii i Abu Dhabi. Jednym z ważniejszych udziałowców Wizz Air jest firma Indigo Partners, posiadająca również udziały w innych budżetowych liniach lotniczych, takich jak amerykańskie Frontier Airlines, chilijskie JetSmart czy meksykańskie Volaris.

Lot Wizz Air opóźniony lub odwołany?

Prawa pasażerów w Unii Europejskiej

Podstawą prawną chroniącą prawa pasażerów w Unii Europejskiej jest Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady. Ustanowilo ono podstawowe zasady dotyczące odszkodowań i zwrotów pieniężnych za opóźnione i odwołane loty w UE.

Co dokładnie rozporządzenie to mówi o sytuacji, w której mamy opóźniony lub odwołany lot Wizz Air?

  • Czy Twój lot Wizz Air był opóźniony o co najmniej trzy godziny? Jeśli opóźnienie wynika z winy linii lotniczej, możesz ubiegać się o odszkodowanie w wysokości do 600 euro.

  • Czy Twój lot Wizz Air został odwołany? Jeśli nie został zaproponowany ci lot alternatywny (lub nie chcesz lecieć zaproponowanym lotem alternatywnym), możesz ubiegać się o zwrot pieniędzy za bilet. Dodatkowo, jeśli Twój lot Wizz Air został odwołany mniej niż 14 dni przed wylotem, możesz ubiegać się również o odszkodowanie.

Uzyskaj odszkodowanie za opóźniony lot Wizz Air

Pasażer może ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lot Wizz Air, jeśli opóźnienie wyniosło co najmniej 3 godziny i wynikło z winy linii lotniczej.

Jaka jest wysokość odszkodowania za opóźniony lot Wizz Air?

Dystans lotuWysokość odszkodowania
Mniej niż 1,500 kmOtrzymaj €250 na osobę
Pomiędzy 1,500 a 3,500 kmOtrzymaj €400 na osobę
Powyżej 1,500 km (pomiędzy krajami UE)Otrzymaj €400 na osobę
Powyżej 3,500 km (poza UE)*Otrzymaj €600 na osobę

*w przypadku opóźnienia lotu o więcej niż 3, lecz mniej niż 4 godziny, odszkodowanie może zostać pomniejszone o połowę

zasady opóźniony lot

Odszkodowanie i zwrot pieniędzy za odwołany lot Wizz Air

Czy Twój lot Wizz Air został odwołany? W większości przypadków możesz ubiegać się o zwrot pieniędzy za bilet, a w niektórych sytuacjach także o odszkodowanie za odwołany lot w wysokości do 600 euro!

Kiedy mogę ubiegać się o zwrot pieniędzy za odwołany lot Wizz Air?

Możesz ubiegać się o zwrot pieniędzy za bilet, jeśli twój lot Wiz Air został odwołany i nie został ci zaproponowany lot alternatywny (lub zaproponowany lot alternatywny ci nie odpowiada i nie chcesz nim lecieć).

Kiedy mogę ubiegać się o odszkodowanie za odwołany lot Wizz Air?

Odszkodowanie za odwołany lot Wizz Air przysługuje ci w sytuacji, gdy Twój lot został odwołany mniej niż 14 dni przed planowaną datą odlotu. Obowiązują również dodatkowe kryteria związane z zapropowanym przez linię lotniczą lotem alternatywnym — omawiamy je w tabeli poniżej.

Kiedy mogę ubiegać się zarówno o odszkodowanie, jak i zwrot pieniędzy za odwołany lot Wizz Air?

Możesz ubiegać się zarówno o odszkodowanie, jak i zwrot pieniędzy za odwołany lot Wizz Air, jeśli Twój lot został odwołany mniej niż 14 dni przed planowaną datą odlotu, oraz...

  1. Wizz Air nie zaoferował ci alternatywnego lotu.

  2. Wizz Air zaoferował ci alternatywny lot, ale ci on nie odpowiada. W tym przypadku, aby otrzymać odszkodowanie, należy również zwrócić uwagę na kilka dodatkowych kryteriów dotyczących lotu alternatywnego. Omawiamy je w tabeli poniżej.

Informacja o odwołaniu lotuZaproponowany przez linię lot alternatywnyCzy przysługuje Ci odszkodowanie?
Mniej niż 7 dni przed planowanym wylotemWylatuje co najmniej 1h wcześniej lub ląduje przynajmniej 2h później niż oryginalny lotTak
7-14 dni przed planowanym wylotemWylatuje co najmniej 2h wcześniej lub ląduje przynajmniej 4h później niż oryginalny lotTak
Mniej niż 14 dni przed planowanym wylotemLinia lotnicza nie zaproponowała nowego lotuTak (a także zwrot kosztów biletu)

Lot Wizz Air opóźniony?

Możesz dostać nawet do 600 euro odszkodowania!

Sprawdź swój lot
W Kkd6 S Vp

Voucher Wizz Air zamiast zwrotu pieniędzy — czy jest to zgodne z prawem?

Zgodnie z prawem Unii Europejskiej, w przypadku odwołanego lotu, linia lotnicza musi zaoferować pasażerowi wybór pomiędzy zwrotem pieniędzy za bilet a voucherem. Oferowanie wyłącznie vouchera jest niezgodne z prawem unijnym!

Stanowczo odradzamy przyjmowanie voucherów lotnicznych. Po pierwsze, voucher taki blokuje Twoje pieniądze, zmuszając Cię do ponownego skorzystania z konkretnej linii lotniczej. Po drugie, w przypadku ewentualnego bankructwa linii lotniczej, voucheru nie da się wymienić na pieniądze.

Czy mogę wymienić voucher Wizz Air na pieniądze?

W niektórych przypadkach jest to możliwe.

Jeśli chcesz wymienić swój voucher Wizz Air na zwrot pieniędzy za bilet, zalecamy skorzystanie z usług Lot-Opóźniony.pl. Nasz zespół dokładnie zbada Twoją sprawą i — jeśli zajdzie taka konieczność — będzie walczył o Twoje prawa w sądzie.

Jeśli natomiast dojdziemy do wniosku, że w Twoim przypadku niemożliwa jest wymiana vouchera na pieniądze, nie pobierzemy od Ciebie żadnych opłat. Bierzemy procent wyłącznie od wygranych spraw.

Lot poza UE — czy również należy mi się odszkodowanie i zwrot pieniędzy?

Tak, możesz ubiegać się o odszkodowanie i zwrot pieniędzy za bilet nawet w przypadku lotów Wizz Air do krajów niebędących członkami Unii Europejskiej.

Warto jednak wiedzieć, że inne zasady dotyczą lotów nieeuropejskimi liniami lotniczymi.

Typ lotuPrzykład lotuCzy należy się odszkodowanie?
Lot z przewoźnikiem europejskimWarszawa - Amsterdam z LOTTak
Wylot z Europy z przewoźnikiem spoza UEWarszawa - Dubaj z EmiratesTak

Przylot do Europy z przewoźnikiem spoza UE

Dubaj - Warszawa z EmiratesNie

Nieprzewidziane wydatki — uzyskaj zwrot pieniędzy

Często zdarza się, że opóźnienie lub odwołanie lotu powoduje dodatkowe koszty po stronie pasażera, takie jak konieczność spędzenia nocy w hotelu lub zjedzenia posiłku w restuaracji lotniskowej.

Pomożemy Ci uzyskać zwrot pieniędzy za te nieprzewidziane wydatki. Korzystając z naszych usług, dostajesz dostęp do specjalnego systemu online, gdzie możesz dodać faktury i rachunki potwierdzające poniesione wydatki. Ty musisz tylko przesłać te dokumenty, a my zajmiemy się odzyskaniem Twoich pieniędzy!

Czy Wizz Air może oddalić mój wniosek o odszkodowanie?

Według regulacji europejskich, w niektórych sytuacjach linia lotnicza może odmówić wypłaty odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot. Dotyczy to tzw. nadzwyczajnych okoliczności, kiedy to nie linia lotnicza winna jest problemom z lotem.

Do nadzwyczajnych okoliczności zaliczamy następujące sytuacje:

  • Zła pogoda, uniemożliwiająca lub utrudniająca lot, np. gęsta mgła, ulewa, burze.

  • Strajk, najczęściej pracowników sektora lotniczego.

    UWAGA! Za nadzwyczajną okoliczność nie uważa się jednak strajku pracowników linii lotniczej, która obsługuje nasz lot!

  • Niepewna sytuacja polityczna, np. w przypadadku ataku terrorystycznego lub ogólnokrajowych protestów.

  • Klęska żywiołowa, taka jak erupcja wulkaniczna czy huragan.

  • Zderzenie samolotu z ptakiem lub innym obiektem znajdującym się w przestrzeni powietrznej.

  • Chory lub źle zachowujący się pasażer.

  • Opóźnienia spowodowane przez personel lotniska, np. powolna obsługa bagaży.

Warto jednak zaznaczyć, że linie lotnicze często używają nadzwyczajnych okoliczności jako wymówki do oddalenia nawet tych poprawnie złożonych wniosków.

Zwiększ swoje szanse na odzyskanie pieniędzy z pomocą Lot-Opóźniony.pl. Zajmiemy się Twoją sprawą od początku do końca, włączając w to walkę o Twoje prawa w sądzie. Pobieramy procent wyłącznie od wygranych spraw.

Sprawdź, czy przysługuje Ci odszkodowanie Wizz Air.

Masz nawet do 6 lat na złożenie wniosku!

Sprawdź mój lot
U Vp D2 X6p top
U Vp D2 X6p bottom

Ile czasu mam na złożenie wniosku o odszkodowanie Wizz Air?

Jest to zależne od prawa w kraju, z którego lecisz, kraju, do którego lecisz, oraz kraju, w którym znajduje się siedziba linii lotniczej.

Dla przykładu, w przypadku odwołanego lub opóźnionego lotu Wizz Air z Polski do Wielkiej Brytanii, możemy ubiegać się odszkodowanie i zwrot pieniędzy na podstawie prawa trzech krajów:

  • Polski, gdzie na złożenie wniosku masz 2 lata

  • Węgier (jako że tam swoją siedzibę ma Wizz Air), gdzie na złożenie wniosku masz 5 lat

  • Wielkiej Brytanii, gdzie na złożenie wniosku masz 6 lat

Za pomocą naszego darmowego Kalkulatora Odszkodowań możesz szybko sprawdzić, czy wciąż przysługuje Ci odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizz Air.

=> Sprawdź, czy możesz starać się o odszkodowanie Wizz Air

Jak długo trzeba czekać na odszkodowanie i zwrot pieniędzy od Wizz Air?

Zwykle czas oczekiwania wynosi od kilku tygodni do kilku miesięcy.

Warto jednak zaznaczyć, że jeśli linia lotnicza nie odpowie na wniosek lub go odrzuci, konieczne może być ubieganie się o odszkodowanie w sądzie. W takim przypadku, sprawa może toczyć się dodatkowe kilka miesięcy dłużej lub nawet około 2-3 lata.

Jeśli zdecydujesz się złożyć swój wniosek z pomocą Lot-Opóźniony.pl, zajmiemy się Twoją sprawą od początku do końca — od pierwszego kontaktu z linią lotniczą po ewentualną sprawą sądową. Jedyne co Ty musisz zrobić, to przesłać nam wszystkie dokumenty związane z Twoim lotem. Możesz to zrobić za pomocą naszego inteligentnego systemu online. Zajmie ci to raptem kilka minut!

Jak ubiegać się o odszkodowanie i zwrot pieniędzy od Wizz Air?

Najpierw upewnij się, czy na pewno przysługuje Ci odszkodowanie lub zwrot pieniędzy od Wizz Air. Możesz to zrobić za darmo za pomocą naszego Kalkulatora Odszkodowań.

Jeśli uzyskasz odpowiedź twierdzącą od naszego systemu, możesz albo ubiegać się o pieniądze samodzielnie, albo pozwolić naszym ekspertom zająć się Twoją sprawą od początku do końca — włącznie z ewentualną rozprawą sądową. Bierzemy procent wyłącznie od wygranych spraw, a cała procedura po Twojej stronie trwa raptem od kilku do kilkunastu minut!

Dlaczego Lot-Opóźniony.pl?

  • Pomagamy pasażerom od 2010 roku

  • Mamy zespoły prawne w 9 krajach

  • Wygraliśmy 95% spraw sądowych

  • Pobieramy procent wyłącznie od wygranych spraw

Ubiegaj się o odszkodowanie Wizz Air i zwrot pieniędzy za odwołany lot już dziś — możesz to zrobić nawet przy użyciu swojego telefonu!