Regulamin Yource B.V.
Dane firmy
Yource B.V. i/lub podmioty stowarzyszone, strony intenetowe, nazwy marek i nazwy handlowe, w tym
www.vlucht-vertraagd.nl | www.vuelo-retrasado.es | www.flug-verspaetet.de | www.vol-retarde.be | www.vol-retarde.fr | www.flight-delayed.co.uk | www.volo-in-ritardo.it | www.vlucht-vertraagd.be | www.fly-forsinket.dk | www.lot-opozniony.pl | www.flight-delayed.com | www.voo-atrasado.pt | www.your-ce.com | www.greenclaim.nl
Adres korespondencyjny:
Postbus 3650
1001 AL Amsterdam
Adres dla odwiedzających:
Overtoom 197-2, 1054HT
Email: info@lot-opozniony.pl
Numer KvK: 52683702
A. Definicje
W niniejszym Regulaminie, stosowane są następujące definicje:
- Yource: prywatna spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Yource B.V., działająca również (i nieograniczająca się tylko do niej) pod nazwą Green Claim B.V., Lot-Opóźniony.pl, wpisana do rejestru Izby Handlowo-Przemysłowej w Holandii pod numerem 52683702 i mająca siedzibę w Amsterdamie, zwana dalej Yource;
- Regulamin: niniejszy Regulamin Yource B.V.;
- Klient: zleceniodawca Yource, który jest również pasażerem (lotu) i który ma roszczenie wobec innej strony, takiej jak Linia Lotnicza, Organizator Wycieczek i/lub Biuro Podróży/Operator Turystyczny. Klient może być niezależnym zleceniodawcą, ale może również reprezentować innych współpasażerów takich jak rodzic(e), opiekun(owie) lub główny pasażer strony podróżującej;
- Roszczenie: żądanie Yource, w imieniu i/lub z upoważnienia Klienta(ów), przeciwko linii lotniczej i/lub organizatorowi wycieczek i/lub odsprzedawcy (pakietu) wycieczek (usług) i/lub biletów lotniczych.
- Usługa odszkodowawcza: usługa świadczona przez Yource w celu zgłoszenia roszczenia na rzecz Klienta. Usługa ta może obejmować wszczęcie postępowania sądowego.
- Główny Pasażer: klient, który zawarł umowę podróży lub przewozu z linią lotniczą lub operatorem turystycznym w imieniu innych pasażerów (tzw. przedstawiciel) i/lub zapłacił za tych współpasażerów.
- Strona Przeciwna: strona, do której zwraca się Yource i/lub w imieniu klienta(ów) w związku z roszczeniem lub postępowaniem sądowym, np. Linia Lotnicza, Organizator Wycieczek i/lub Biuro Podróży/Operator Turystyczny.
- Linia Lotnicza: linia lotnicza, która (częściowo) operowała lub zamierzała operować opóźniony, zmieniony, odwołany lub z nadkompletem pasażerów lot, i/lub która może być określana jako przewoźnik w przypadku wszelkiego rodzaju szkód lub bezpodstawnego wzbogacenia się.
- Organizator Wycieczek: spółka lub osoba prawna, która organizuje lub sprzedaje wycieczki lub może być uznana za organizatora wycieczek w rozumieniu dyrektywy EG 2015/2302 i/lub przepisów krajowych transponowanych w danym państwie członkowskim.
- Odsprzedawca Podróży lub Biuro Podróży: firma, która pośredniczy w sprzedaży usługi turystycznej i/lub stwierdza, że działa jako pośrednik lub agent i/lub może być uznana za Odsprzedawcę lub Biuro Podróży w rozumieniu dyrektywy EG 2015/2302 i/lub EG 261/2004
- Usługa turystyczna: pobyt w hotelu, wynajem samochodu lub kampera, bilet lotniczy lub inna (znacząca) działalność turystyczna.
- Umowa: porozumienie zawarte pomiędzy Klientem i Yource, na podstawie którego Klient udziela Yource upoważnienia i/lub pełnomocnictwa i/lub (wyraźnej i dobrowolnej) zgody na:
- Uzyskanie odszkodowania i/lub zwrotu i/lub rekompensaty i/lub zwrotu podatków i/lub kosztów anulowania i/lub kosztów dodatkowych - Roszczenie- oraz
- Umożliwienie Yource dokonania wszelkich czynności (prawnych) w celu odzyskania Wierzytelności, co następuje w momencie podpisania Pełnomocnictwa lub Cesji w tym celu.
- Zawarcie umowy z prawnikiem w imieniu Klienta. O ile w kraju, w którym Yource zdecyduje się podjąć działania prawne, nie obowiązuje żadne dodatkowe pełnomocnictwo dla prawnika kontraktowego.
- Zastępstwo we wszystkich czynnościach prawnych przez upoważnionego przedstawiciela, który działa lub jest zobowiązany do działania w imieniu Klienta i Yource, co może być (ale nie ogranicza się do) obowiązkową reprezentacją prawną.
- Prawo do odstąpienia od umowy: możliwość odstąpienia przez Klienta od umowy zawartej na odległość w ustawowym terminie 14 dni. Aby uzyskać więcej informacji na temat europejskich przepisów i wyjątków, odsyłamy do linku. Odpowiednie postanowienie zostanie również uwzględnione w artykule C niniejszego Regulaminu. https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_pl.htm
- Proces: Działania rozpoczynają się z chwilą, gdy Klient poinstruuje Yource poprzez podpisanie Pełnomocnictwa lub w jakikolwiek inny sposób, poprzez który Umowa staje się prawnie wiążąca. Yource może i będzie sporządzać i wysyłać pisma w celu uzyskania kwot należnych w ramach Roszczenia i/lub prowadzić wszelkie niezbędne (prawne) działania, według własnego uznania. Yource zastrzega sobie prawo do zaprzestania Roszczenia w dowolnym momencie lub jednostronnego zakończenia Umowy, jeśli Yource ma ku temu uzasadniony powód. W przypadku, gdy roszczenie nie zostanie uwzględnione w postępowaniu pozasądowym, do Yource należy ocena, czy chce rozpocząć postępowanie sądowe.
- Proces sądowy: środki prawne podejmowane przez Yource w związku z Roszczeniem przez i/lub w imieniu Yource, które obejmują (ale nie ograniczają się do) sporządzanie wezwań i/lub prowadzenie postępowania sądowego przeciwko Stronie przeciwnej, wnioski na mocy Ustawy o wolności informacji, wnioski egzekucyjne i osiągnięcie ugody ze Stroną przeciwną, pobranie Roszczenia i kosztów sądowych od Strony przeciwnej. Yource wyraźnie zastrzega sobie prawo do przerwania procesu sądowego. Jeśli Yource rozpocznie lub przystąpi do procesu sądowego, a roszczenie jest realizowane, zastosowanie ma Opłata za usługę oraz Opłata prawna. Prosimy również o zapoznanie się z Cennikiem w odniesieniu do opłat/kosztów.
- Brak wygranej, Brak opłat: Yource lub jego przedstawiciel(e) będą działać jako przedstawiciel Klienta na podstawie umowy na zasadzie Brak wygranej, Brak opłat (No Win, No Fee). Klient jest zobowiązany do zapłaty określonej opłaty za sukces tylko w przypadku, gdy Yource w dowolnym momencie i od momentu podpisania Pełnomocnictwa z powodzeniem osiągnie roszczenie, albo poprzez otrzymanie przez Yource płatności, albo poprzez otrzymanie (żądanych lub do otrzymania) środków przez Klienta. W zależności od naszych działań (prawnych) zastosowanie ma Opłata za usługę i Opłata prawna. W odniesieniu do opłat/kosztów, prosimy również o zapoznanie się z Artykułem G i Cennikiem.
B. Postanowienia ogólne
Niniejszy Regulamin ma zastosowanie do Umowy zawartej pomiędzy Yource lub jej spółkami powiązanymi, nazwami handlowymi, nazwami marek i stronami internetowymi a Klientem, w ramach której Yource ubiega się o odszkodowanie i/lub koszty (szkody) z tytułu opóźnienia lotu, odmowy przyjęcia na pokład, zmiany rozkładu lotów i/lub zwrotu kosztów biletu zgodnie z EG 261/2004, EG 2015/2302, EG 1008/2008/ lub Konwencją Montrealską/Warszawską (lub EG 889/2002) oraz prawem krajowym, wyrokami i orzecznictwem. Poprzez (cyfrowe) podpisanie Pełnomocnictwa przez Klienta za pośrednictwem strony internetowej (stron internetowych) Yource, w tym między innymi lot-opozniony.pl, dochodzi do zawarcia Umowy pomiędzy Yource a Klientem.
- Yource oferuje określone usługi w zakresie uzyskiwania odszkodowań prawnych, odszkodowań lub nienależnych płatności na podstawie, między innymi, WE 261/2004, WE 2015/2302, WE 1008/2008, Konwencji Montrealskiej, WE 785/2004, UK 261.
- Od momentu zawarcia umowy, Yource dołoży wszelkich uzasadnionych starań w celu odzyskania Roszczenia, przy czym wyraźnie zastrzega, że umowa jest umową starannego działania a nie umową rezultatu (tj. osiągnięcie określonego efektu nie stanowi przedmiotu umowy). Yource będzie wykonywać umowę z zachowaniem należytej staranności.
- Klient zostanie poinformowany w możliwie najszerszym zakresie o możliwościach dochodzenia roszczenia. Z porad i zaleceń Yource nie wynikają jednak żadne uprawnienia. Yource nie udziela żadnych gwarancji co do tego, czy Roszczenie zostanie skutecznie wyegzekwowane.
- Yource prowadzi konto online,za pośrednictwem którego na bieżąco informuje Klienta o przebiegu Reklamacji. Klient może również skontaktować się z Yource za pośrednictwem czatu lub poczty elektronicznej. Yource nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek konsekwencje zaniedbania przez Klienta przeczytania ewentualnych powiadomień umieszczonych na koncie online Yource i/lub wysłanych przez Yource na adres e-mail podany przez Klienta. Patrz również punkt E. Obowiązki Klienta.
- Yource ma prawo w dowolnym momencie - bez podania przyczyn - do zaprzestania dalszego dochodzenia Roszczenia, bez prawa do odszkodowania. Nie ma to zastosowania w przypadku, gdy Yource lub Klient otrzymali lub zostali powiadomieni o zaakceptowaniu płatności za Roszczenie.
- Klient jest w każdym czasie uprawniony do wycofania złożonego wniosku, podając przyczyny takiego wycofania. Oznacza to, że mogą obowiązywać opłaty za anulowanie, patrz także punkt C. Prawo klienta do odstąpienia od umowy.
- Yource naliczy koszty, jeśli okaże się, że Klient otrzymał jakąkolwiek płatność bezpośrednio od strony przeciwnej po tym, jak Pełnomocnictwo zostało już podpisane. Patrz również artykuł B.4. Koszty te mogą znacznie wzrosnąć w zależności od już podjętych działań, ale także w przypadku wszczęcia postępowania sądowego i obejmują na przykład wynagrodzenie, opłaty sądowe, opłaty komornicze, koszty windykacji, koszty tłumaczeń itp. Yource przedstawi szczegółowe zestawienie tych kosztów. Prosimy również o zapoznanie się z artykułem G.2. i naszym Cennikiem.
- Umowa pomiędzy Klientem a Yource obowiązuje do momentu wyraźnego pisemnego zamknięcia Roszczenia przez Yource lub Klienta (i/lub Pełnomocnictwa przez Klienta) i/lub wypłaty odszkodowania Klientowi, zgodnie z postanowieniami Artykułów B.5, B.6 i/lub B.7 i/lub B.4 i/lub C.3. Artykuły te pozostają w pełni obowiązujące.
- Klient działa bezprawnie przeciwko Yource, gdy Klient, bez wiedzy Yource, wykonuje czynności (prawne) samodzielnie lub za pośrednictwem osób trzecich w celu odzyskania należności lub udziela instrukcji w tym zakresie osobom trzecim po podpisaniu Pełnomocnictwa, w szczególności zawiera umowę przeniesienia wierzytelności (Roszczenia) na podmiot trzeci. W takim przypadku Klient zostanie pociągnięty do odpowiedzialności za uzasadnione koszty poniesione przez Yource.
C. Prawo klienta do odstąpienia od umowy
- Klient ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ustawowym terminie 14 dni, z wyjątkiem przypadków określonych w artykule C.2. Okres ten rozpoczyna się w momencie podpisania pełnomocnictwa.
- Od momentu podpisania Pełnomocnictwa przez Klienta, Klient wyraźnie wyraża zgodę na rozpoczęcie wykonywania czynności przez Yource. Yource niezwłocznie wykona czynności w imieniu Klienta. W przypadku, gdy Yource wykona czynności i uzyska roszczenie lub otrzyma obietnicę wypłaty odszkodowania w ciągu 14 dni, bezpośrednio lub od Klienta, Klient zrzeka się prawa do odstąpienia od umowy. W związku z tym ustawowy 14-dniowy okres na odstąpienie od umowy nie może być już bezpłatny, a opłata za usługę jest należna. W odniesieniu do opłaty za usługę/kosztów, patrz również Cennik.
- Klient jest poinformowany o tak zwanym formularzu odstąpienia od umowy.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/wzory-pism/
Ponadto, Klient może wypowiedzieć Umowę w dowolny pisemny i jednoznaczny sposób (innymi słowy wycofać Pełnomocnictwo), w związku z czym zastosowanie mają artykuły B.6. i/lub B.7. i/lub B.4. i/lub C.2, C.3, C.6, C.7 i C.9. - Ryzyko i ciężar dowodu prawidłowego i terminowego wykonania prawa do odstąpienia od umowy spoczywa na Kliencie.
D. Prywatność
Wszelkie dane (osobowe) gromadzone w ramach realizacji Umowy (Usługa Kompensacyjna) podlegają naszemu Oświadczeniu o Ochronie Prywatności (https://www.lot-opozniony.pl/privacy)
E. Obowiązki klienta
- Podpisując Pełnomocnictwo, Klient oświadcza, że wszystkie podane informacje są dokładne, kompletne i prawdziwe.
- Klient poinformuje Yource o wszelkiej korespondencji uprzednio wysłanej lub otrzymanej od Strony przeciwnej. Obejmuje to wszelkie oferty, vouchery i rabaty przyznane lub udzielone w odniesieniu do Roszczenia przed, w trakcie lub po zawarciu niniejszej Umowy.
- Jeśli warunek ten nie zostanie spełniony, Yource może obciążyć Klienta Opłatą za usługę i/lub Opłatą prawną i/lub kosztami.
- Klient zobowiązuje się postępować zgodnie z instrukcjami Yource dotyczącymi Roszczenia i, o ile będzie to zgodne z prawem, dopuszczalne, rozsądne lub uzasadnione, będzie stosował się do tych instrukcji. Yource nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody i/lub wygaśnięcie lub upływ terminów prawnych lub okresów przedawnienia wynikających z niezastosowania się przez Klienta do tych instrukcji.
- Klient powstrzyma się od komunikowania się (bezpośrednio lub za pośrednictwem osób trzecich) ze Stroną przeciwną po zawarciu niniejszej Umowy i w trakcie całego procesu, chyba że zostanie to wyraźnie uzgodnione z Yource na piśmie lub niezwłocznie poinformuje Yource, jeśli skontaktuje się z nim strona inna niż Yource. Yource nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek (ewentualne) szkody lub utratę roszczenia i/lub prawa do (dalszych) odszkodowań/rekompensat wynikających z własnych działań Klienta.
- Klient będzie zawsze i niezwłocznie informował Yource o wszelkich aktualizacjach lub zmianach dotyczących Roszczenia.
- W przypadku, gdy Strona przeciwna przekaże jakąkolwiek ofertę lub wiadomość bezpośrednio Klientowi, Klient jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym Yource na piśmie (e-mailem lub za pośrednictwem konta). Jeśli oferta może być uznana za płatność (do otrzymania), zgodnie z artykułem G.12, Yource może naliczyć Opłatę za usługę i/lub Opłatę prawną.
- Yource nie ponosi odpowiedzialności za nieprzestrzeganie tej instrukcji przez Klienta lub jakiekolwiek konsekwencje z tego wynikające, jednak wyraźnie odnosi się do artykułów B, C i E.
- Jeśli dane kontaktowe Klienta ulegną zmianie po zawarciu Umowy, Klient niezwłocznie poinformuje Yource o tych zmianach. Yource nie ponosi odpowiedzialności za utratę czasu i wygaśnięcie terminów prawnych lub okresów przedawnienia, jak również za jakiekolwiek inne możliwe konsekwencje wynikające z niepodania przez Klienta dokładnych danych kontaktowych lub niepoinformowania Yource o jakichkolwiek zmianach.
- Klientowi nie wolno przenosić (cedować) ani składać wniosku o odszkodowanie w trakcie całego procesu reklamacyjnego, chyba że zostanie to pisemnie uzgodnione z Yource i z zastrzeżeniem (ewentualnych) kosztów. W związku z tym obowiązuje zakaz cesji. W przypadku chęci przeniesienia potencjalnej płatności Roszczenia na osobę trzecią, Yource może być w stanie zapewnić pomoc w tej sprawie. Możesz złożyć (uzasadniony) wniosek w tej sprawie do naszego zespołu obsługi klienta. Dotyczy to na przykład sprawy z udziałem powiernika, który powinien otrzymać płatność, likwidatora i/lub podziału kwoty, która ma zostać otrzymana w wyniku postępowania rozwodowego itp.
- Klient ma prawo do wcześniejszego rozwiązania Umowy w każdym czasie, pod warunkiem, że wyraźnie poinformuje o tym Yource na piśmie. Wcześniejsze rozwiązanie Umowy zasadniczo wiąże się z kosztami, zgodnie z postanowieniami określonymi w niniejszym Regulaminie i Cenniku.
- W przypadku, gdy (część) Roszczenia zostanie wypłacona przez Stronę przeciwną, Klient będzie winien opłatę za usługę, obliczoną na podstawie wysokości całkowitej uzyskanej (lub do uzyskania) kwoty odszkodowania.
- W przypadku, gdy Roszczenie zostanie zasądzone na rzecz Yource w drodze wyroku sądowego, wszystkie zasądzone koszty prawne przypadną Yource. Klient nie otrzyma żadnego procentu od tych przyznanych kosztów prawnych.
- W przypadku, gdy płatność zostanie dokonana bezpośrednio na konto Yource, Yource potrąci Opłatę za usługę i (ewentualnie) Opłatę prawną z całkowitej kwoty, którą otrzyma Klient.
- W przypadku, gdy (część) Roszczenia zostanie wypłacona bezpośrednio Klientowi przez Stronę przeciwną, zgodnie z innymi postanowieniami określonymi w niniejszym Regulaminie, Klient będzie winien Yource Opłatę za usługę, (ewentualnie) Opłatę prawną i (ewentualnie) poniesione koszty. Klient jest zobowiązany do dokonania płatności na rzecz Yource w ciągu 14 dni od otrzymania faktury.
- Podpisując Pełnomocnictwo, Klient zgadza się, że płatność może zostać dokonana wyłącznie na rzecz Yource.
- W przypadku opóźnienia w płatności lub niepełnej płatności, po wysłaniu zawiadomienia o niewywiązaniu się z płatności i wezwania do zapłaty, może zostać wszczęty proces windykacyjny wobec Klienta.
- W takim przypadku Klient będzie zobowiązany do pokrycia kosztów poniesionych przez Yource (szkoda) i/lub utraty zysków i obrotów, od których można odliczyć ewentualną już dokonaną płatność. Wszystkie wcześniej wymienione koszty zostaną następnie odzyskane od Klienta. Koszty windykacji pozasądowej zostaną ustalone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Każda płatność dokonana przez Klienta zostanie w pierwszej kolejności przeznaczona na zapłatę ewentualnych należnych odsetek, a następnie na zapłatę poniesionych kosztów (prawnych). Dopiero po uiszczeniu tych kwot każda płatność dokonana przez Klienta zostanie zaliczona na poczet zaległej kwoty głównej; Opłaty za usługę i (ewentualnie) Opłaty prawnej. Zastrzegamy sobie prawo do kompensowania opłat lub roszczeń, które mają jeszcze zostać otrzymane, z już otrzymanymi płatnościami lub zaległymi płatnościami za jakąkolwiek usługę lub umowę.
- Klient jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania Yource o bezpośrednim otrzymaniu środków od Strony przeciwnej lub jej przedstawiciela (przedstawicieli) i/lub jakiejkolwiek komunikacji od lub w imieniu Strony przeciwnej, innej niż sama Yource.
- Jeśli Klient tego nie uczyni lub zatai informacje, a otrzymanie lub obietnica płatności przez Stronę przeciwną zostanie ujawniona Yource w późniejszym czasie, Klient może zostać pociągnięty do odpowiedzialności za wszelkie działania prawne już rozpoczęte przez Yource w imieniu Klienta, które doprowadziły do powstania kosztów. W takim przypadku koszty te zostaną odzyskane od Klienta. Patrz również Artykuł B.7, B.9, E.12, G, H oraz nasz Cennik.
- Klient jest zobowiązany do samodzielnego zakończenia wszelkich toczących się postępowań i rozmów ugodowych ze Stroną przeciwną dotyczących Roszczenia od momentu podpisania Pełnomocnictwa.
F. Odpowiedzialność
- Yource ma obowiązek dołożenia wszelkich starań w celu zbadania zasadności roszczenia Klienta. Wyniki dochodzenia prowadzonego przez Yource mają charakter rozstrzygający i nie podlegają dyskusji.
- Ze względu na obowiązującą Umowę, firma Yource musi zachować staranność dobrego wykonawcy w swoich działaniach. Oznacza to, że pracownicy (prawni) muszą działać tak, jak działałby kompetentny i rozsądnie postępujący profesjonalista.
- Wszelka dalsza odpowiedzialność Yource, z wyjątkiem przypadków umyślnego działania lub rażącego niedbalstwa, jest wykluczona, chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy stanowią inaczej. Niniejsze wyłączenie odpowiedzialności obejmuje - z wyjątkiem i co najwyżej odszkodowania przyznanego przez Stronę przeciwną - ale nie ogranicza się do: wszelkich (nie)bezpośrednich szkód, szkód niematerialnych, utraty zysku i szkód biznesowych oraz wszelkich szkód na jakiejkolwiek podstawie.
- Yource i/lub jej (prawni) pracownicy lub partnerzy mogą również powoływać się na warunki niniejszego Regulaminu.
- Yource i/lub jej pracownicy i/lub partnerzy współpracujący również nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody - chyba że Yource otrzymała lub posiada odszkodowanie, które słusznie należy do Klienta - jeśli i w zakresie, w jakim Klient odzyskał lub może odzyskać swoje szkody w ramach jakiejkolwiek pomocy prawnej, ubezpieczenia podróży lub anulowania i/lub nadal może zażądać lub wykorzystać takie ubezpieczenie w celu dochodzenia roszczenia w okresie przedawnienia.
- Decyzja zostanie podjęta przez Yource na podstawie dokumentów udostępnionych Yource i/lub informacji udostępnionych lub otrzymanych przez Yource. Yource będzie uprawniona - bez ponoszenia odpowiedzialności za jakiekolwiek odszkodowanie lub szkodę(y) - do powstrzymania się od podjęcia środków prawnych lub jakichkolwiek działań, jeśli z jakiegokolwiek powodu uzna takie działanie za niecelowe.
- Yource nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody, które mogą wynikać z możliwego wygaśnięcia Roszczenia, jeśli Klient nie dostarczył Yource wszystkich niezbędnych dokumentów wymaganych do rozpatrzenia jego roszczenia.
- Obejmuje to ważne Pełnomocnictwo, w tym w formie pisemnej w przypadku zgłoszenia przez Yource takiej konieczności, kopię ważnego dokumentu tożsamości, kartę pokładową, bilet elektroniczny lub potwierdzenie rezerwacji, lub;
- rozkład lotów alternatywnych - jeśli pasażer nie zdążył na lot przesiadkowy lub lot został odwołany.
- Yource może zażądać pełnego dokumentu rezerwacji lub kopii umowy (podróży) ze stroną przeciwną.
- Zgodnie z WE 524/2013 przypominamy Klientowi o możliwości zgłoszenia sporu dotyczącego umowy o świadczenie usług zawartej przez Internet z Yource do ODR. W tym celu zob: https://commission.europa.eu/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/resolve-your-consumer-complaint/alternative-dispute-resolution-consumers_pl
Yource zauważa, że zapewnia to ostateczny tytuł do egzekwowania płatności lub środków z pomocą Online Dispute Resolution (ODR).
G. Brak wygranej, Brak opłat
- Opłaty nie zostaną naliczane, jeśli Yource nie uzyska zwrotu kosztów lub płatności z tytułu Roszczenia od Strony przeciwnej, chyba że dotyczy to sprawy opisanej w Artykule:
- H.4;
- H.12;
- C.2;
- B.6;
- B.7;
- B.4;
H. Opłaty
- Wszystkie ceny i/lub stawki są wyrażone w euro i zawierają obowiązujący podatek VAT, chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej na piśmie.
- Yource nalicza opłatę za usługę, gdy roszczenie Klienta zostanie w jakikolwiek sposób zaspokojone przez Yource.
- Jeśli Roszczenie zostanie wypłacone bezpośrednio Klientowi, po zawarciu Umowy z Yource (zgodnie z punktem A.11), przyjmuje się, że Roszczenie zostało wypłacone dzięki pracy i wysiłkom Yource. W takim przypadku Yource zastosuje opłatę za usługę oraz, jeśli ma to zastosowanie, opłatę prawną.
- W przypadku konieczności podjęcia czynności prawnych w celu dochodzenia roszczenia, oprócz opłaty za usługę, naliczona zostanie opłata prawna. Czynności prawne obejmują w szczególności:
- Przygotowywanie i/lub doręczanie (projektów) wezwań, dokumentów prawnych i listów;
- Stosowanie środków egzekucyjnych, takich jak np. zajęcie egzekucyjne;
- Składanie pism procesowych, w tym pozwów, a także pism w toku postępowania egzekucyjnego, w tym wniosków egzekucyjnych,
- Obsługa pism w związku ze złożonymi pozwami, wnioskami;
- Osiąganie polubownych rozstrzygnięć.
- Wysokość Opłaty Serwisowej i Opłaty Prawnej można znaleźć w naszym Cenniku.
- Wszystkie kwoty otrzymane przez Yource od Strony przeciwnej po zawarciu Umowy z Klientem będą uważane za kwoty uzyskane dzięki pracy i wysiłkom Yource - bez względu na to, czy Klient przyczynił się do otrzymania tych kwot, czy też nie.
- Yource jest zawsze upoważniony do potrącenia opłaty za usługę i opłaty prawnej z kwot otrzymanych i wpłaconych na konto Yource.
- Od momentu zawarcia Umowy Yource może pobierać od Strony przeciwnej odsetki ustawowe i inne (rzeczywiste) poniesione koszty. Koszty te obejmują (ale nie są ograniczone do);
- Koszty (poza)sądowe (windykacyjne);
- Opłaty sądowe
- Koszty sądowe
- Koszty tłumaczeń
- Koszty komornicze
- Wynagrodzenie pełnomocnika strony przeciwnej (koszty zastępstwa procesowego)
- Koszty poniesione po zakończeniu postępowania
- W przypadku płatności, koszty opisane w poprzednim artykule zostaną w całości przeniesione na Yource, chyba że uzgodniono inaczej na piśmie.
- Zgodnie z (między innymi) artykułem E.12, Klient niezwłocznie powiadomi Yource o każdej bezpośredniej płatności na rzecz Klienta, ale nie później niż 14 dni po zaakceptowaniu lub otrzymaniu oferty (płatności). Jeśli Klient tego nie uczyni, wszelkie koszty poniesione w celu pobrania Opłaty za usługę i/lub Opłaty prawnej zostaną poniesione przez Klienta.
- Przyjęcie jakiejkolwiek oferty w formie czeku, mil lotniczych, vouchera i/lub gotówki jest również (ale nie wyłącznie) uważane za płatność.
- Jeśli kwota płatności bezpośredniej jest niższa niż kwota Roszczenia wobec Yource, Yource obniży podstawę obowiązującej Opłaty za usługę do wartości kwoty otrzymanej przez Klienta.
- Jeśli kwota oferowana bezpośrednio Klientowi przekracza kwotę Roszczenia zgłoszonego Yource, Yource nie zwiększy podstawy obowiązującej Opłaty za usługę. Jeśli Yource podjęło już działania prawne, zostanie również naliczona Opłata Prawna, zgodnie z artykułem H.4.
- Yource zastrzega sobie prawo do podwyższenia opłaty za usługę i opłaty prawnej dla przyszłych Umów.
I. Płatność
- Reklamacja złożona przez Klienta dotyczy zazwyczaj wielu pasażerów i ma tylko jeden określony adres e-mail, za pośrednictwem którego odbywa się komunikacja i/lub z którym powiązane jest Konto Klienta. Klient przesyłający Zgłoszenie działa tym samym (częściowo) jako osoba kontaktowa dla innych Klientów w ramach tego samego Zgłoszenia. Jest to ważne dla rozpatrywania Roszczenia z następujących powodów:
- Dopiero po otrzymaniu Roszczenia Yource poprosi Klienta (osobę kontaktową) o podanie danych bankowych, na które może zostać dokonana płatność. Po otrzymaniu tych danych Yource dokona płatności w ciągu 30 dni.
- Płatności będą dokonywane na numer konta (bankowego) podany Yource przez Klienta. Klient, który działa jako tak zwana osoba kontaktowa dla Roszczenia lub Klient, który podał adres e-mail do kontaktu i przekazał Yource szczegóły płatności, oświadcza, że tym samym jest również odpowiedzialny za dystrybucję / alokację / rozliczenie środków (które mają być) otrzymanych z Roszczenia dla innego Klienta (Klientów), których reprezentuje jako osoba kontaktowa.
- Yource nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikające z podania nieprawidłowych danych bankowych przez Klienta (osobę kontaktową). Yource nie ponosi również odpowiedzialności za jakiekolwiek powstałe lub istniejące spory dotyczące płatności dokonanej na rzecz Klienta (osoby kontaktowej) w związku z artykułem I.3.
- Jeśli bank pobiera jakąkolwiek opłatę (opłaty) transakcyjną (transakcyjne) za przekazanie kwoty Klientowi, te opłaty transakcyjne ponosi Klient. Opłata transakcyjna zostanie odliczona od kwoty należnej lub zafakturowanej, jeśli kwota zostanie otrzymana bezpośrednio przez Klienta.
- Yource nie jest zobowiązany do ponownego dokonania płatności, jeśli dane dotyczące płatności podane przez Klienta są (okażą się) nieprawidłowe.
J. Siła Wyższa
- Yource nie jest zobowiązany do wypełnienia jakiegokolwiek zobowiązania wobec Klienta, jeśli nie może tego zrobić z powodu siły wyższej lub okoliczności, za które nie ponosi winy, ani za które nie ponosi odpowiedzialności na mocy prawa, aktu prawnego lub ogólnie przyjętych norm.
- Siła wyższa oznacza w każdym przypadku: wszelkie przyczyny zewnętrzne, przewidziane lub nieprzewidziane, na które Yource (racjonalnie) nie może lub nie mogła mieć wpływu, w wyniku których Yource nie jest w stanie wypełnić swoich zobowiązań wobec Klienta.
- Yource ma prawo powołać się na siłę wyższą, jeśli okoliczność ta uniemożliwia (dalsze) wykonanie Umowy po tym, jak Yource powinna była wypełnić jakiekolwiek zobowiązanie wynikające z Umowy.
- Yource może zawiesić swoje zobowiązania wobec Klienta na czas trwania siły wyższej. Wszelkie zobowiązania do dalszego wykonywania zobowiązań wygasają po upływie jednego (1) roku, mierzonego od momentu zawieszenia zobowiązań z powodu działania siły wyższej.
K. Okres Przedawnienia
- Przedawnienie wszystkich roszczeń przeciwko Yource i osobom trzecim zaangażowanym przez Yource w wykonanie Umowy wynosi jeden (1) rok i jeden (1) dzień, licząc od dnia wydania prawomocnego orzeczenia, zamknięcia Roszczenia lub zapłaty Roszczenia.
L. Prawo właściwe
- Wszelkie spory, które mogą powstać pomiędzy Klientem a Yource, wynikające z niniejszego Regulaminu lub Umowy, podlegają prawu holenderskiemu.
- Wszelkie spory z Yource będą rozstrzygane przez właściwy sąd w Amsterdamie.
- W przypadku wszczęcia przez Yource postępowania sądowego w celu zaspokojenia Roszczenia, zastosowanie ma prawo proceduralne kraju, w którym prowadzone jest postępowanie.
- Jeśli jedno lub więcej postanowień niniejszego Regulaminu zostanie uznane za niewiążące, nieważne lub niewykonalne, nie będzie to miało wpływu na pozostałe postanowienia.
- W wyżej wymienionym przypadku Yource zastrzega sobie prawo do zastąpienia niewiążących, nieważnych lub niewykonalnych postanowień.
- Jeśli usługa objęta Umową podlega traktatowi lub rozporządzeniu UE, Yource może powołać się na wyjątek lub ograniczenie odpowiedzialności przyznane lub dozwolone usługodawcy na mocy tego traktatu lub rozporządzenia.
Lista regulaminów
From: 6 lut 2025
1 wrz 2021 - 5 lut 2025
10 lip 2017 - 31 sie 2021