SAS Scandinavian Airlines: odszkodowanie za opóźniony i odwołany lot

Czy Twoje wakacje zostały zakłócone przez opóźniony lub odwołany lot SAS? Zgodnie z unijnymi regulacjami, masz szansę na otrzymanie odszkodowania do 600 EUR na osobę (ok. 2500 złotych), a także zwrot kosztów za bilet lotniczy! Sprawdź w kilka chwil, czy przysługuje Ci odszkodowanie, korzystając z naszego darmowego Kalkulatora Odszkodowań.

Sprawdź swój lot z naszym Kalkulatorem Odszkodowań!

Odszkodowanie za lot SAS Scandinavian Airlines: co musisz wiedzieć?

  • Lot SAS opóźniony o ponad 3 godziny? Możesz mieć prawo do odszkodowania w wysokości do 600 euro!

  • Odwołany lot SAS w ostatniej chwili? Prawdopodobnie również przysługuje Ci odszkodowanie!

  • Złóż wniosek o odszkodowanie przez internet — to prostsze niż myślisz! Na Lot-Opóźniony wniosek wypełnisz w mniej niż 5 minut.

Odszkodowanie za lot SAS Scandinavian Airlines — jaka kwota mi przysługuje?

Wysokość odszkodowania zależy przede wszystkim od odległości — ale też od tego, czy był to lot w ramach Unii Europejskiej czy też poza nią.

Dystans lotuWysokość odszkodowania
Mniej niż 1,500 kmOtrzymaj €250 na osobę
Pomiędzy 1,500 a 3,500 kmOtrzymaj €400 na osobę
Powyżej 1,500 km (pomiędzy krajami UE)Otrzymaj €400 na osobę
Powyżej 3,500 km (poza UE)*Otrzymaj €600 na osobę

*w przypadku opóźnienia lotu o więcej niż 3, lecz mniej niż 4 godziny, odszkodowanie może zostać pomniejszone o połowę

zasady opóźniony lot

Opóźniony lot SAS Scandinavian Airlines — kiedy przysługuje odszkodowanie?

Jeśli twój lot SAS został opóźniony o ponad 3 godziny, najprawdopodobniej przysługuje Ci prawo do odszkodowanie zgodnie z brytyjskimi i europejskimi przepisami.

Uwaga: w przypadku wystąpienia nadzwyczajnych sytuacji, jak ekstremalne warunki pogodowe, które uniemożliwiają start samolotu, prawo do odszkodowania może Ci nie przysługiwać.

Odwołany lot SAS Scandinavian Airlines — kiedy przysługuje odszkodowanie?

Odszkodowanie za odwołany lot Scandinavian Airlines przysługuje, jeśli odwołanie lotu nastąpiło w ostatniej chwili, tj. w ostatnich 14 dniach przed planowanym wylotem.

Pamiętaj, że w sytuacjach nadzwyczajnych, takich jak skrajne warunki atmosferyczne uniemożliwiające wylot, możesz nie być uprawniony do otrzymania odszkodowania.

Informacja o odwołaniu lotuZaproponowany przez linię lot alternatywnyCzy przysługuje Ci odszkodowanie?
Mniej niż 7 dni przed planowanym wylotemWylatuje co najmniej 1h wcześniej lub ląduje przynajmniej 2h później niż oryginalny lotTak
7-14 dni przed planowanym wylotemWylatuje co najmniej 2h wcześniej lub ląduje przynajmniej 4h później niż oryginalny lotTak
Mniej niż 14 dni przed planowanym wylotemLinia lotnicza nie zaproponowała nowego lotuTak (a także zwrot kosztów biletu)

Opóźniony lub odwołany lot SAS?

Sprawdź, czy możesz ubiegać o odszkodowanie w wysokości do 600 euro!

Sprawdź mój lot
W Kkd6 S Vp

Nadzwyczajne okoliczności — czy SAS może odrzucić mój wniosek o odszkodowanie za lot?

Tak, SAS może odmówić wypłaty odszkodowania za lot, jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu zostało spowodowane przez osoby trzecie lub siły wyższe. Takie sytuacje określa się mianem “Okoliczności Nadzwyczajnych”.

Oto kilka przykładów najczęstszych nadzwyczajnych okoliczności:

  • Zła pogoda, uniemożliwiająca lub utrudniająca lot, np. gęsta mgła, ulewa, burze.

  • Strajk, najczęściej pracowników sektora lotniczego.

    UWAGA! Za nadzwyczajną okoliczność nie uważa się jednak strajku pracowników linii lotniczej, która obsługuje nasz lot!

  • Niepewna sytuacja polityczna, np. w przypadadku ataku terrorystycznego lub ogólnokrajowych protestów.

  • Klęska żywiołowa, taka jak erupcja wulkaniczna czy huragan.

  • Zderzenie samolotu z ptakiem lub innym obiektem znajdującym się w przestrzeni powietrznej.

  • Chory lub źle zachowujący się pasażer.

  • Opóźnienia spowodowane przez personel lotniska, np. powolna obsługa bagaży.

Linie lotnicze niekiedy mogą twierdzić, że wystąpiły okoliczności nadzwyczajne, nawet jeśli tak nie było. W ten sposób chcą uniknąć one wypłaty należnych odszkodowań.

Nie daj się oszukać! Złóż roszczenie online za pośrednictwem Lot-Opóźniony.pl i zwiększ swoje szanse na uzyskanie odszkodowania od linii lotniczej.

Ile mam czasu na złożenie wniosku o odszkodowanie za lot SAS?

W przypadku lotów z lub do Polski, pasażerowie mają co najmniej rok na złożenie wniosku o odszkodowanie. Zależy to jednak również od prawa w kraju wylotu/przylotu, a także prawa w kraju, w którym znajduje się siedziba danej linii lotniczej. W niektórych przypadkach, pasażerowie mogą mieć nawet 10 lat od daty wylotu na złożenie wniosku!

Jak długo trzeba czekać na odszkodowanie SAS?

Jest to zależne od skomplikowania sprawy i podejścia samej linii lotniczej.

W wielu przypadkach naszym ekspertom udaje się uzyskać dla pasażerów ich odszkodowanie w raptem kilka tygodni.

Jeśli jednak wymagane jest otworzenie sprawy sądowej przeciwko linii lotniczej (za co nie musisz płacić — bierzemy ryzyko i koszta na siebie!), może to potrwać dłużej. Nasi prawnicy będą jednak walczyć o Twoje prawa do samego końca, niezależnie od tego, ile potrwa sprawa!

Sprawdź, czy możesz ubiegać się o odszkodowanie SAS

Złóż wniosek przez internet w raptem 5 minut

Złóż wniosek
U Vp D2 X6p top
U Vp D2 X6p bottom

Jak złożyć wniosek o odszkodowanie za lot SAS Scandinavian Airlines?

Zalecamy rozpocząć od skorzystania z naszego Kalkulatora Odszkodowań, który pomoże Ci sprawdzić, czy jesteś uprawniony do odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot.

Jeśli przysługuje Ci odszkodowanie, zajmiemy się resztą sprawy za Ciebie! Pobieramy prowizję tylko w przypadku wygranych spraw, także nie ponosisz żadnego ryzyka!

Dlaczego warto ubiegać się o odszkodowanie za lot przez Lot-Opóźniony.pl?

1mln pasażerów nam zaufało

9 zespołów prawniczych w 9 krajach

98% skuteczności w sądach

SAS Scandinavian Airlines: podstawowe informacje

SAS Scandinavian Airlines, narodowy przewoźnik Skandynawii, od ponad siedmiu dekad stanowi most łączący Szwecję, Danię i Norwegię z resztą świata. Linia ta, uznawana za pioniera w branży lotniczej, oferuje bogatą ofertę połączeń międzynarodowych i krajowych, stale dążąc do podnoszenia standardów obsługi klienta. Jako część Star Alliance, SAS umożliwia swoim pasażerom skorzystanie z obszernej sieci połączeń.