Ostatnia aktualizacja
Odszkodowanie Swiss: podstawowe informacje
Odszkodowanie za lot Swiss może wynosić nawet do 600 euro na osobę, niezależnie od ceny biletu.
Czy Twój lot Swiss był opóźniony o co najmniej 3 godziny? Prawdopodobnie należy Ci się odszkodowanie.
Odszkodowanie przysługuje Ci też, jeśli Twój lot Swiss został odwołany w ciągu ostatnich 14 dni przed planowanym wylotem.
Linia lotnicza może odmówić wypłaty odszkodowania tylko w przypadku, gdy opóźnienie lub odszkodowanie lotu wystąpiło nie z winy przewoźnika, a osób trzecich lub sił wyższych (np. złe warunki pogodowe).
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot od Swiss Air Lines
Zgodnie z Rozporządzeniem WE 261/2004, w przypadku opóźnienia lotu o co najmniej 3 godziny lub odwołania go w ciągu ostatnich 14 dni przed planowanym wylotem, pasażerowie są uprawnieni do otrzymania odszkodowania w wysokości 250€, 400€ lub 600€. Wysokość rekompensaty zależy od długości trasy na jakiej odbywa się lot.
Jedyną sytuacją, w której przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania jest sytuacja, gdy lot został zakłócony ze względu na okoliczności nadzwyczajne, które wykraczały poza granice odpowiedzialności linii lotniczej (np. niekorzystne warunki pogodowe czy zderzenie z ptakiem).
Dystans lotu | Wysokość odszkodowania |
---|---|
Mniej niż 1,500 km | Otrzymaj €250 na osobę |
Pomiędzy 1,500 a 3,500 km | Otrzymaj €400 na osobę |
Powyżej 1,500 km (pomiędzy krajami UE) | Otrzymaj €400 na osobę |
Powyżej 3,500 km (poza UE)* | Otrzymaj €600 na osobę |
*w przypadku opóźnienia lotu o więcej niż 3, lecz mniej niż 4 godziny, odszkodowanie może zostać pomniejszone o połowę
Lot Swiss Air Lines opóźniony lub odwołany?
Swiss Air Lines: warunki wystąpienia z roszczeniem o odszkodowanie
- Trasa lotu: Regulacja Europejska mówi o tym, że jeśli zakłócony lot obsługiwany jest przez przewoźnika zarejestrowanego w Europie, pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli lotnisko startu lub lotnisko lądowania znajduje się w Europie.
- Okoliczności: Regulacja mówi także o tym, że pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu nie jest spowodowane wystąpieniem nadzwyczajnych okoliczności
- Czas na złożenie reklamacji: zwykle pasażerowie mają 3 lata na złożenie reklamacji za zakłócony lot. Okres przedawnienia jest jednak różny w różnych państwach. I tak na przykład w Polsce mamy tylko 1 rok na złożenie wniosku o odszkodowanie, podczas gdy w Wielkiej Brytanii pasażerowie mają na to aż 6 lat!
Można ubiegać się o odszkodowanie za lot w wysokości do 600 EUR.
Z Lot-Opóźniony.pl, żądanie trwa tylko kilka minut.
Zamów terazSwiss Air Lines i opieka zapewniona pasażerom
W przypadku dużego opóźnienia lub całkowitego odwołania lotu, Swiss Air Lines powinno zapewnić pasażerom odpowiednia opiekę:
- posiłki i napoje
- możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych, wysłania dwóch e-maili itp.
- zakwaterowanie w hotelu, jeśli pasażerowie zmuszeni są czekać na lot alternatywny jedną lub więcej nocy (przewoźnik powinien zapewnić także transport z lotniska do hotelu)
Jeśli nie otrzymałeś takiego rodzaju pomocy i w związku z tym musiałeś ponieść koszty dodatkowe, masz prawo do zwrotu takich kosztów! Ważne jest, aby zachować wszystkie paragony i faktury. Wniosek o zwrot kosztów dodatkowych może być dołączony do wniosku o odszkodowanie.
Zapisz dane lotu
- Numer lotu
- Harmonogram lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu)
- Długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu I przylotu)
Postaraj się dowiedzieć, jaka jest przyczyna problemu
- Zapytaj personel Swiss Air Lines
- Sprawdź warunki pogodowe
- Sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane
Sprawdź lot oraz kwotę odszkodowania za pomocą kalkulatora na naszej stronie
- Wprowadź numer i datę lotu, aby poznać wysokość należnej rekompensaty
Maksymalizacja szans na wygranie sprawy.
Pozwól naszym ekspertom dochodzić swoich praw.
Aplikuj terazZgłoś roszczenie o odszkodowanie
Możesz ubiegać się o odszkodowanie od Swiss Air Lines samodzielnie lub skorzystać z naszego serwisu Lot-Opóźniony.pl. Jeśli zdecydujesz się działać samodzielnie pamiętaj, że na początku należy zapoznać się z przepisami, następnie ustalić podstawę prawną oraz okoliczności zakłócenia, wysłać reklamację do przewodnika oraz skargę do krajowego organu wykonawczego, a niekiedy rozpocząć procedurę prawną. Jeśli wolisz wygodniejsze rozwiązanie - zgłoś się do nas! Pomożemy Ci we wszystkich formalnościach i przejmiemy korespondencję z przewoźnikiem. I co najważniejsze: pobierzemy opłatę tylko w sytuacji, gdy uda nam się uzyskać Twoje odszkodowanie! Działamy na zasadzie brak wygranej, brak opłat więc nie ma ryzyka, że coś stracisz!
Swiss International Air Lines (w skrócie Swiss) to szwajcarskie linie lotnicze, które swoją bazę mają na lotnisku w Zurychu. Powstały one w 2002 roku po tym, jak ich poprzednik - Swissair ogłosił swoją upadłość. Obecnie Swiss posiada w swojej flocie około 90 samolotów i oferuje loty do 102 destynacji w Europie, Afryce, Azji oraz Ameryce Północnej i Południowej.
Czy podobała Ci się ta treść?
Dziękuję, to poprawiło mi dzień!
Terapia jest droga - pomóż nam się doskonalić!
Przyjęte do wiadomości, dziękuję!