Ostatnia aktualizacja
Co musisz wiedzieć
Linie lotnicze Buzz oferują przede wszystkim loty czarterowe. Firma należy do grupy Ryanair i początkowo działała jako Ryanair Sun.
Loty czarterowe są objęte regulacjami europejskimi — możesz domagać się odszkodowania za opóźnione i odwołane loty Buzz.
Możesz ubiegać się o odszkodowanie za odwołany lot Buzz, jeśli opóźnienie wynosiło co najmniej 3 godziny.
Jeśli twój lot Buzz został odwołany mniej niż 14 dni przed planowanym odlotem, jest spora szansa na to, że należy ci odszkodowanie (zależy to również od godziny odlotu alternatywnego lotu zaproponowanego przez linię Buzz).
Chcesz szybko sprawdzić, czy przysługuje ci odszkodowanie? Użyj naszego darmowego Kalkulatora Odszkodowań.
Jakie są moje prawa w przypadku opóźnionego lub odwołanego lotu?
Dzięki regulacjom europejskim, pasażerowie linii lotniczych mogą liczyć na odszkodowanie w przypadku mocno opóźnionych lub anulowanych lotów.
W przypadku lotów opóźnionych, opóźnienie musi wynosić co najmniej 3 godziny.
W przypadku lotów odwołanych, lot musi zostać anulowany mniej niż 14 dni przed wylotem, a zaproponowany lot alternatywny spełniać dodatkowe kilka kryteriów (więcej przeczytasz o tym niżej ⬇️).
Za odwołany lot może należeć się również zwrot pieniędzy.
Obowiązujące w Unii Europejskiej Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 zostało po Brexicie zaadaptowane do prawa brytyskiego. Dzięki temu wciąż chronieni są również pasażerowie podróżujący między krajami UE a Wielką Brytanią.
Pomożemy ci uzyskać odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot Buzz.
Ubiegaj się o odszkodowanie do 600 euro na osobę!
Chcę uzyskać odszkodowanieCzy europejskie prawo chroni mnie również w przypadku lotów czarterowych?
Tak. Nawet jeśli twój opóźniony lub odwołany lot Buzz jest lotem czarterowym, przysługują ci te same prawa do odszkodowania i zwrotu pieniędzy co w przypadku regularnych lotów.
Na jakich zasadach przyznaje się odszkodowanie za opóźniony lot Buzz?
Przede wszystkim, opóźnienie twojego lotu Buzz musi wynosić conajmniej 3 godziny — tj. odszkodowanie za opóźniony lot należy ci się wtedy, gdy dolecisz do swojego celu podróży z przynajmniej 3-godzinnym opóźnieniem.
Wysokość odszkodowania zależeć będzie od odległości, którą pokonuje twój opóźniony lot Buzz.
Dystans lotu | Wysokość odszkodowania |
---|---|
Mniej niż 1,500 km | Otrzymaj €250 na osobę |
Pomiędzy 1,500 a 3,500 km | Otrzymaj €400 na osobę |
Powyżej 1,500 km (pomiędzy krajami UE) | Otrzymaj €400 na osobę |
Powyżej 3,500 km (poza UE)* | Otrzymaj €600 na osobę |
*w przypadku opóźnienia lotu o więcej niż 3, lecz mniej niż 4 godziny, odszkodowanie może zostać pomniejszone o połowę
Kiedy mogę uzyskać odszkodowanie za odwołany lot Buzz?
Odszkodowanie za odwołany lat zależne jest od tego kiedy lot został odwołany oraz od zaproponowanego przez linię lotniczą lotu alternatywnego. Loty anulowane więcej niż 14 dni przed datą wylotu nie podlegają odszkodowaniu.
Informacja o odwołaniu lotu | Zaproponowany przez linię lot alternatywny | Czy przysługuje Ci odszkodowanie? |
---|---|---|
Mniej niż 7 dni przed planowanym wylotem | Wylatuje co najmniej 1h wcześniej lub ląduje przynajmniej 2h później niż oryginalny lot | Tak |
7-14 dni przed planowanym wylotem | Wylatuje co najmniej 2h wcześniej lub ląduje przynajmniej 4h później niż oryginalny lot | Tak |
Mniej niż 14 dni przed planowanym wylotem | Linia lotnicza nie zaproponowała nowego lotu | Tak (a także zwrot kosztów biletu) |
Kiedy mogę uzyskać zwrot pieniędzy za odwołany lot Buzz?
Zwrot pieniędzy należny jest wtedy, gdy nie zapoponowano ci lotu alternatywnego lub gdy zaproponowany lot alternatywny ci nie odpowiada.
Jeśli twój lot został anulowany mniej niż 14 dni przed wylotem i nie został ci zaproponowany lot alternatywny (lub lot alternatywny ci nie odpowiada), możesz ubiegać się zarówno o zwrot, jak i odszkodowanie.
Pamiętaj, że linia lotnicza zobowiązana jest wypłacić ci zwrot pieniężny — nie akceptuj voucherów!
Czy mogę uzyskać odszkodowanie lub zwrot za lot Buzz poza UE?
Tak. Jako że Buzz jest linią europejską, odszkodowanie i zwrot przysługują zarówno w przypadku lotów w ramach Unii Europejskiej, jak i do krajów poza UE.
Typ lotu | Przykład lotu | Czy należy się odszkodowanie? |
---|---|---|
Lot z przewoźnikiem europejskim | Warszawa - Amsterdam z LOT | Tak |
Wylot z Europy z przewoźnikiem spoza UE | Warszawa - Dubaj z Emirates | Tak |
Przylot do Europy z przewoźnikiem spoza UE | Dubaj - Warszawa z Emirates | Nie |
Ile mam czasu na złożenie wniosku o odszkodowanie od Buzz?
Jest to zależne od lokalnych praw w danym kraju Unii Europejskiej.
Dla przykładu, w Polsce pasażerowie mają raptem na rok na ubieganie się o odszkodowanie i zwrot, natomiast w Wielkiej Brytanii ma się na to aż 6 lat.
Pasażer ma zawsze możliwość wybrać między prawem obowiązującym w:
- Kraju, z którego wylatuje
- Kraju, do którego przylatuje
- Kraju, w którym swoją siedzibę ma dana linia lotnicza
Dla przykładu, lecąc z Wizz Air z Polski do Wielkiej Brytanii, mamy do wyboru prawo polskie (rok na złożenie wniosku), węgierskie (5 lat) oraz brytysjkie (6 lat). Najlepszą opcją dla pasażera będzie więc ubieganie się o odszkodowanie w ramach prawa brytyjskiego.
Chcesz ubiegać się o odszkodowanie lub zwrot pieniędzy od Buzz?
Zajmiemy się całą papierkologią za ciebie.
Sprawdź mój lotCzy linia lotnicza może odmówić mi odszkodowania?
Tak, jednak nie we wszystkich przypadkach odmowa ta będzie uzasadniona. Linie lotnicze stosunkowo często odmawiają przyznania odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot. Przewoźnicy wierzą, że pasażer — szczególnie taki występujący o odszkodowanie bez wsparcia prawniczego — nie złoży pozwu do sądu.
Są jednak też sytuacje określane jako “okoliczności nadzwyczajne”. Zaliczamy do nich:
Niekorzystne warunki pogodowe, uniemożliwiające start lub utrudniające lot, takie jak gęsta mgła, ulewny deszcz czy burze.
Strajk dotykający sektora lotniczego, taki jak strajk pracowników lotniska.
UWAGA! Strajk pracowników danej linii lotniczej nie zalicza się do nadzywczajnych okoliczności. Jeśli twój lot został odwołany lub opóźniony z powodu strajku pracowników linii Buzz, możesz ubiegać się o odszkodowanie.
Niepewna sytuacja polityczna w kraju, spowodowana np. atakami terrorystycznymi, ogólnokrajowymi protestami lub zamachem stanu.
Klęski żywiołowe, takie jak erupcje wulkaniczne czy huragany.
Zderzenie samolotu z ptakami lub innymi obiektami obcymi.
Problematyczny lub chory pasażer.
Opóźnienia spowodowane przez personel portu lotniczego (np. długie kolejki podczas kontroli bezpieczeństwa).
Jak długo trzeba czekać na odszkodowanie lub zwrot od Buzz?
Wiele zależy od tego, jak szybko Buzz odpowie na wniosek oraz od tego, czy sprawa trafi do sądu.
Dzięki naszym ponad 10 latom doświadczenia w branży, w wielu przypadkach jesteśmy w stanie porozumieć się bezpośrednio z linią lotniczą i uzyskać zwrot w przeciągu kilku tygodni lub miesięcy. Jeśli jednak sprawa trafi do sądu, zdarza się, że postępowanie może toczyć się nawet kilka lat.
Jeśli zdecydujesz się złożyć przez Lot-Opóźniony.pl, zapewniamy jednak, że będziemy na bieżąco informować cię o postępie prac nad twoim odszkodowaniem — oraz że będziemy walczyć o twoje prawa aż do samego końca.
Dlaczego warto ubiegać się o odszkodowanie za lot przez Lot-Opóźniony.pl?
1mln pasażerów nam zaufało
9 zespołów prawniczych w 9 krajach
98% skuteczności w sądach
Linie lotnicze Buzz — podstawowe informacje
Buzz to polska linia lotnicza, skupiająca się przede wszystkim na wakacyjnych lotach czarterowych dla biur podróży. Firma założona została w roku 2017 i należy do grupy Ryanair, obsługując również niektóre standardowe, regularne loty Ryanaira.
Nazwa Buzz nadana została w roku 2019 — wcześniej firma działała jako Ryanair Sun. Obecna flota przewoźnika składa się przede wszystkim z Boeingów 737-800, a także Boeingów 737 MAX 8.
Inne przydatne artykuły
- Więcej informacji o odszkodowaniu za opóźniony lot
- Więcej informacji o odszkodowaniu za odwołany lot
- Informacje dot. odszkodowania w przypadku opóźnionego lotu z przesiadką
- Informacje dot. odszkodowanie w przypadku odmowy przyjęcia na pokład i tzw. "overbookingu"
- Kalkulator Odszkodowań — sprawdź ile ci się należy!
Czy podobała Ci się ta treść?
Dziękuję, to poprawiło mi dzień!
Terapia jest droga - pomóż nam się doskonalić!
Przyjęte do wiadomości, dziękuję!