Frequently asked questions
O Lot-Opóźniony.pl
- Czym zajmuje się Lot-Opóźniony.pl?
- Twój lot był opóźniony, odwołany lub odmówiono ci przyjęcia na pokład? Sprawdzimy czy przysługuje Ci odszkodowanie w wysokości nawet do € 600 ([convert_currency=600]) na osobę! Jeśli jesteś uprawiony do odszkodowania, zbierzemy niezbędne dowody oraz informacje dotyczące lotu, zweryfikujemy podstawę prawną roszczenia i rozpoczniemy w Twoim imieniu korespondencję z liniami lotniczymi. W niektórych przypadkach podejmiemy kroki prawne, takie jak wysłanie wezwań do zapłaty czy skierowanie sprawy do sądu. Staje się to konieczne dopiero wtedy, gdy linie lotnicze odmawiają wypłaty należnego Ci odszkodowania.Uzyskanie odszkodowania nie zawsze jest łatwe, ale dzięki naszemu doświadczeniu i ekspertyzie wiemy jak skutecznie walczyć o Twoją rekompensatę.
- Dlaczego Lot-Opóźniony.pl?
- Lot-Opóźniony.pl wyróżnia przede wszystkim międzynarodowy charakter i przyjazność klientowi. Nasze usługi są dostępne w ponad 7 różnych językach. Klienci korzystają z indywidualnego konta online, gdzie łatwo mogą sprawdzić postępy w sprawie oraz podejmowane przez nas działania. Odpowiednie dane, technologie i know-how umożliwiają nam nie tylko skuteczną analizę każdego roszczenia, ale także szybki i wygodny dla klienta proces obsługi. Dzięki naszej wiedzy w zakresie prawa, doświadczeniu na rynkach międzynarodowych i determinacji w działaniu, jesteśmy dla Ciebie idealnym partnerem w drodze po odszkodowanie!
- Kim lub czym jest Yource?
- Yource jest nazwą spółki dominującej oraz oficjalną nazwą naszej firmy. Tej nazwy używamy podczas wymiany korespondencji z liniami lotniczymi. Nasze usługi oferujemy poprzez www.your-ce.com oraz inne platformy w całej Europie, m.in. Lot-Opozniony.pl. Niezależenie z której platformy korzystasz, usługi pozostają niezmienne.
O procesie obsługi roszczenia (jestem już klientem)
- Nie pamiętam hasła. Co powinienem zrobić?
- Jeśli nie pamiętasz hasła, kliknij na link ‘Nie pamiętam hasła’ znajdujący się pod ‘Moje roszczenie’. Wpisz poniżej swój adres e-mail, a my wyślemy do Ciebie nowe hasło. Jeśli to nie rozwiąże problemu, skontaktuj się z naszym zespołem, wysyłając wiadomość e-mail ze swojej skrzynki. Pomogą Ci manualnie zresetować hasło. Pamiętaj, że nasz zespół nie ma dostępu do Twojego aktualnego hasła.
- Próbuję się zalogować, ale cały czas pojawia się komunikat, że serwis nie rozpoznaje mojego adresu e-mail. Co mam zrobić?
- Logowanie do konta jest możliwe jedynie za pomocą adresu e-mail podanego podczas rejestracji. Jeśli otrzymujesz komunikat o nierozpoznanym adresie e-mail możliwe, że wpisujesz nieprawidłowy adres e-mail. Sprawdź, czy omyłkowo nie postawiłeś spacji na końcu adresu e-mail. Jeśli dostajesz komunikat o nieprawidłowej kombinacji adresu e-mail oraz hasła oznacza to, że wprowadzone hasło jest niepoprawne.Jeśli chcesz zmienić zarejestrowany adres e-mail, skontaktuj się z naszym zespołem.
- Nie mogę załadować dokumentu na stronie. Co mam zrobić?
- Możesz zawsze wysłać dokumenty jako załącznik w wiadomości e-mail na adres info@flight-delayed.co.uk. Upewnij się, że wysyłasz wiadomość e-mail z adresu, który został zarejestrowany w naszym systemie. Dokumenty zostaną w ten sposób automatycznie dodane do Twojego konta.
- Czy mogę wysłać dokumenty pocztą?
-
Tak, możesz. Pamiętaj jedynie, aby uprzednio powiadomić o tym zespół, aby mógł zaplanować następne kroki w procesie obsługi roszczenia. Po otrzymaniu Twojego listu, zeskanujemy dokumenty i dodamy je do Twojego konta online. Nasz adres pocztowy to:
Vlucht-Vertraagd.nl/Yource B.V.
Postbus 3650
1001 AL Amsterdam
Nederland - Czy mogę do was zadzwonić, jeśli mam pytanie dotyczące mojego roszczenia?
- Proces obsługi roszczenia odbywa się jedynie w formie pisemnej i dlatego na wszystkie pytania odpowiadamy także pisemnie za pośrednictwem konta online lub przez e-mail. Istotne jest konsekwentne i poprawne tworzenie dokumentacji, gdyż może mieć to późniejsze znaczenie w działaniach prawnych. Ponadto, metoda ta pozwala nam w każdym momencie znaleźć niezbędne informacje w Twojej dokumentacji. Na pytania wysłane z konta online lub w wiadomości e-mail odpowiadamy maksymalnie w ciągu 5 dni roboczych.
- Poproszono mnie o podpisanie Pełnomocnictwa. Czy jest to konieczne?
- Aby móc korespondować z liniami lotniczymi w imieniu osób trzecich, wymagane jest posiadanie Pełnomocnictwa. Jest to dokument, za pomocą którego pasażer uprawnia nas do zgłoszenia roszczenia w jego imieniu. Każdy pasażer musi sam złożyć podpis na formularzu pełnomocnictwa. W przypadku niepełnoletnich pasażerów przynajmniej jeden z rodziców musi podpisać formularz (pasażer, który w czasie lotu nie ukończył 18 lat, ale jest pełnoletni w trakcie zgłaszania roszczenia, może sam podpisać formularz Pełnomocnictwa). Uwaga: udzielenie pełnomocnictwa nie ma związku z podejmowanymi przez nas działaniami, stanowi formalny wymóg linii lotniczych.
- Linie lotnicze poprosiły mnie o podanie danych rachunku bankowego. Czy powinienem im je przekazać?
- W niektórych przypadkach linie lotnicze podejmują bezpośredni kontakt z pasażerem w celu wypłaty odszkodowania. Zanim podasz liniom lotniczym dane konta bankowego, skonsultuj to z naszym zespołem, np. w celu sprawdzenia czy zaoferowana kwota pokrywa się z Twoim roszczeniem. Podanie danych do konta często wiąże się z zaakceptowaniem propozycji linii lotniczych. Pamiętaj, aby zachować ostrożność przy udostępnianiu osobom trzecim danych bankowych lub z karty kredytowej. Oszuści mogą podszywać się pod linie lotnicze i wyłudzać poufne informacje od pasażerów. Nigdy nie podawaj tzw. kodu CVC, który znajduje się na odwrocie karty kredytowej.
- Czy mogę użyć tych samych danych logowania, jeśli chcę zgłosić następne opóźnienie?
- Tak, możesz. Zawsze możesz dokonać kolejnego zgłoszenia szkody używając tych samych danych logowania i istniejącego konta online. Wystarczy kliknąć w ‘Sprawdź lot’; informacje, które podałeś wcześniej, zostaną wypełnione automatycznie. Jeśli nie jesteś zalogowany, zostaniesz poproszony o ponowne podanie hasła i po zalogowaniu dane pojawią się automatycznie.
- Poproszono mnie o kopie mojego dokumentu tożsamości. Dlaczego jest to konieczne?
- W niektórych przypadkach wymagamy dostarczenia nam kopii dokumentu tożsamości pasażera. Z dwóch powodów. Po pierwsze, linie lotnicze muszą skontrolować, czy dane osoby na rezerwacji faktycznie pokrywają się z danymi osoby, która była pasażerem opóźnionego lotu. Po drugie, linie lotnicze chcą się upewnić, czy odpowiednia osoba udzieliła nam pełnomocnictwa, porównując dane w paszporcie z danymi na formularzu.Kopia dokumentu tożsamości powinna być wysłana tylko wtedy, gdy zajdzie taka konieczność. Będziemy obchodzić się z kopią, zachowując wszelką ostrożność i staranność. Jest jednak kilka kroków, które sam możesz podjąć, aby uniknąć kradzieży tożsamości. Jednym ze sposobów jest napisanie słowa ‘kopia’ na wysyłanym dokumencie, daty utworzenia kopii oraz nazwy firmy, dla której kopia jest przeznaczona. Możesz również zamazać na kopii numer paszportu.
Inne pytania
- Współpraca z Lot-Opóźniony.pl?
- W Twojej firmie często zdarzają się przypadki opóźnionych lotów czy odmowy wejścia na pokład? Poleć nasze usługi swoim pracownikom i klientom. Zajmiemy się procesem obsługi roszczeń, zamieniając rozczarowujące sytuacje w korzyści zarówno dla Ciebie, jak i Twoich klientów. Aby dowiedzieć się więcej na temat współpracy z Lot-Opóźniony.pl, skontaktuj się z nami na adres info@flight-delayed.co.uk.
- Interesuje mnie praca lub staż/praktyki w Lot-Opóźniony.pl. Gdzie znajdę aktualne oferty?
- Aktualne oferty pracy znajdziesz na https://yource.recruitee.com/
- Nie znajduję odpowiedzi na moje pytanie. Co mogę zrobić?
- Jeśli w tej sekcji nie znajdziesz odpowiedzi na Twoje pytanie, możesz skontaktować się z nami, logując się do Twojego konta online (użyj opcji ‘Pomoc’ lub ‘Najczęściej zadawane pytania’). Postaramy się udzielić Ci odpowiedzi w ciągu maksymalnie 5 dni roboczych. Jeśli nie posiadasz jeszcze konta online, wyślij wiadomość na adres: info@flight-delayed.co.uk.
O Twoich prawach
- Kiedy mam prawo do finansowej rekompensaty?
-
Prawo do odszkodowania może przysługiwać, jeśli:
- z powodu opóźnienia /odwołania lotu lub odmowy przyjęcia na pokład dotrzesz na miejsce co najmniej 3 godziny po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika godzinie przylotu;
- wylot miał miejsce z lotniska w UE lub z lotniska spoza UE do lotniska w UE i lot był obsługiwany przez linie europejskie.Ponadto, każdy przypadek opóźnienia lub odwołania lotu musi zostać rozpatrzony indywidualnie, aby ustalić czy za zdarzenie odpowiedzialny jest przewoźnik czy przyczyną zdarzenia okazała się być siła wyższa.
- Czym są nadzwyczajne okoliczności lub siła wyższa?
-
W rozporządzeniu unijnym wymienionych zostało kilka okoliczności, które określa się jako nadzwyczajne. Jeżeli opóźnienie lub odwołanie lotu było spowodowane zaistnieniem tych okoliczności, mogą one stanowić o działaniu siły wyższej. Przewoźnik lotniczy jest w danym przypadku zwolniony z odpowiedzialności wypłaty odszkodowania. Przykładem takiej sytuacji jest m.in. erupcja wulkaniczna, groźba ataku bombowego czy niepokój polityczny.
Nasz kalkulator na stronie uwzględnia takie zdarzenia, ale roszczenie jest dla pewności weryfikowane przez nasz zespół. Mimo, że linie lotnicze zwykle powołują się na zaistnienie ‘nadzwyczajnych okoliczności’, nie zawsze jest to słuszne. Dlatego przeprowadzamy samodzielną ocenę każdego przypadku.
- Co warunkuje wysokość odszkodowania, które mi przysługuje?
-
Wysokość Twojego odszkodowania zależy od zasięgu podróży oraz długości opóźnienia. Możesz otrzymać:
• € 250,- rekompensaty w przypadku lotów na dystansie do 1500 km
• € 400,- rekompensaty w przypadku lotów na dystansie od 1500 do 3500 km
• € 600,- rekompensaty w przypadku lotów na dystansie powyżej 3500 km z lub do lotniska spoza UE (ta kwota może zostać zredukowana do € 300,- jeśli opóźnienie trwało od 3 do 4 godzin)W sytuacji odwołania lotu stosuje się inne kryteria. Pasażer ma prawo do odszkodowania, jeśli w wyniku odwołania lotu dotarł na miejsce co najmniej 2 godziny po pierwotnie przewidzianej godzinie przylotu.
- Czy kwota odszkodowania dotyczy jednego pasażera?
- Tak, przewoźnik lotniczy jest zobowiązany do wypłacenia odszkodowania każdemu pasażerowi (z osobna). Wysokość odszkodowania nie zależy od ceny biletu, ponieważ jest to forma rekompensaty za czas stracony w wyniku opóźnienia/odwołania lotu lub odmowy przyjęcia na pokład. Każdy pasażer znajdujący się na rezerwacji, ma prawo do odszkodowania.
- Jak mogę się dowiedzieć, czy opóźnienie mojego lotu trwało co najmniej 3 godziny?
- Jest to zwykle trudne do ustalenia dla pasażerów. Opóźnienie w przybyciu do miejsca docelowego przesądza o możliwości dochodzenia odszkodowania. Jeżeli opóźnienie trwało co najmniej 3 godziny, pasażer jest uprawniony do odszkodowania. Jeśli nie jesteś pewien ile trwało opóźnienie, możesz zgłosić roszczenie na naszej stronie. Obliczymy dokładny czas opóźnienia i sprawdzimy, czy przysługuje Ci odszkodowania.
- Moje opóźnienie trwało krócej niż 3 godziny. Czy mam prawo do odszkodowania?
- Jeżeli w wyniku odwołania lotu przybyłeś do miejsca docelowego co najmniej 2 godziny po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika godzinie przylotu, możesz mieć prawo do odszkodowania. Zasady przyznawania odszkodowań różnią się w przypadku opóźnionych i odwołanych lotów.
- Mój lot był opóźniony (poniżej 3 godzin), co spowodowało, że nie zdążyłem na przesiadkę. Czy mam prawo do odszkodowania?
- Masz prawo do odszkodowania, jeśli całkowity czas opóźnienia wynosi co najmniej 3 godziny. Zawsze radzimy pasażerom rezerwować takie loty kombinowane, które oferują wystarczająco czasu na przesiadkę. Dochodzenie odszkodowania jest trudne, jeśli lot przesiadkowy jest obsługiwany przez inne linie lotnicze lub ma miejsce poza obszarem EU.
- Mój lot został odwołany, ale linie lotnicze zaoferowały mi lot zastępczy. Czy to znaczy, że nie przysługuje mi odszkodowanie?
- W przypadku odwołania lotu linie lotnicze są zobowiązane do zaoferowania Ci zastępczego lotu lub zwrotu kosztów biletu. Ponadto możesz mieć prawo do odszkodowania, jeśli lot nie został odwołany w wyniku zaistnienia nadzwyczajnych okoliczności. Zaoferowanie zastępczego lotu nie wyklucza Twojego prawa do odszkodowania za odwołany lot.
- Nie zarezerwowałem lotu bezpośrednio u przewoźnika, ale przez biuro podroży. Czy mam prawo do odszkodowania?
-
Tak, wciąż przysługuje Ci prawo do odszkodowania. Przewoźnik obsługujący lot jest zawsze stroną odpowiedzialną za wszelkie opóźnienia, nawet gdy rezerwacji nie dokonanego bezpośrednio u przewoźnika.
Jeżeli biuro podróży zdecyduje się zmienić Twój lot, a uprzednio zarezerwowany lot odbędzie się planowo, nie przysługuje Ci prawo do odszkodowania. W tym przypadku linie lotnicze nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne opóźnienia.
- Podczas opóźnienia linie lotnicze zaoferowały mi posiłki, napoje i/lub zakwaterowanie. Czy nadal przysługuje mi prawo do odszkodowania?
- W przypadku długiego opóźnienia linie lotnicze mają obowiązek zapewnić pasażerom opiekę w formie bezpłatnych posiłków i napojów, a jeśli to konieczne bezpłatnego zakwaterowania w hotelu i darmowego transportu między lotniskiem a hotelem. Opieka przewoźnika nie ma związku z prawem pasażera do odszkodowania, które określa się na podstawie długości opóźnienia. Jeśli otrzymałeś od przewoźnika vouchery na zakup posiłków i napojów, nie oznacza to, że nie możesz ubiegać się o odszkodowanie. Jednak jeśli linie lotnicze zaproponowały Ci vouchery lub zniżkę do wykorzystania podczas kolejnej podróży, ich akceptacja może w wielu przypadkach oznaczać zrzeczenie się prawa do odszkodowania.
- Z powodu opóźnienia poniosłem dodatkowe koszty. Czy mogę poprosić linie lotnicze o ich zwrot?
- Linie lotnicze mogą dokonać zwrotu niektórych kosztów poniesionych w wyniku opóźnienia lub odwołania lotu, np. za posiłki i napoje zakupione na lotnisku lub za zakwaterowanie. W tym celu konieczne jest zachowanie rachunków i paragonów. Dodatkowe koszty tego typu możemy uwzględnić podczas korespondencji z liniami lotniczymi. Jeśli w wyniku opóźnienia przepadnie część Twoich wakacji, linie lotnicze nie mają obowiązku wypłaty odszkodowania z tego tytułu. W takiej sytuacji powinieneś skontaktować się bezpośrednio z Twoim ubezpieczycielem.
- Opóźniony lub zagubiony bagaż
- Opóźnionych lub zagubionych bagaży nie obejmują przepisy Rozporządzenia unijnego. W przypadku problemów z bagażem skontaktuj się bezpośrednio z liniami lotniczymi lub Twoim ubezpieczycielem.
- Koronawirus a odwołane loty: jakie są moje prawa?
-
Jeśli Twój lot został odwołany przez linię lotniczą i obejmują Cię przepisy europejskie, masz kilka możliwości wyboru:
- Pełny zwrot pieniędzy za bilety lotnicze
- Voucher o wartości zakupionego biletu
- Bezpłatne przełożenie lotu na inny terminNiestety, nie można ubiegać się o odszkodowanie, ponieważ COVID-19 uznawany jest za nadzwyczajną okoliczność.
O zgłaszaniu roszczenia (jestem nowym klientem)
- Jak zgłosić roszczenie na stronie Lot-Opóźniony.pl?
-
Aby dokonać zgłoszenia roszczenia, najpierw wprowadź dane lotu na stronie głównej Lot-Opóźniony.pl i kliknij w ‘Sprawdź lot’. Następnie odpowiedz na kilka pytań. Po chwili uzyskasz wstępne informacje o należnym odszkodowaniu. Jest to całkowicie darmowe i niezobowiązujące. Jeśli zdecydujesz się kontynuować, zostaniesz poproszony o utworzenie prywatnego konta online i rzeczywiste zgłoszenie roszczenia.
Aby dokonać zgłoszenia roszczenia w systemie, wprowadź dane osobowe oraz informacje dotyczące pasażerów z Twojej listy i harmonogramu lotu. Jeśli będzie to konieczne, wprowadzone dane możesz później edytować. Następnie wprowadź hasło i podaj adres e-mail, pod którym ma zostać utworzone Twoje konto online. Po kliknięciu na ‘Zgłoś roszczenie’ i zaakceptowaniu Regulaminu nasz zespół rozpocznie proces weryfikacji prawnej Twojego roszczenia. Wymagane dokumenty możesz od razu załadować do Twojej dokumentacji na koncie online lub zrobić to później w dogodnym momencie.
- Co to konto online?
- Po sprawdzeniu lotu na naszym kalkulatorze, możesz zgłosić roszczenie. Wykonaj krok po kroku polecenia na naszej stronie w celu rejestracji i utworzenia prywatnego konta online. Za pomocą tego konta będziesz mógł następnie dokonać zgłoszenia. Na koncie online możesz wprowadzać zmiany w danych lotów, śledzić postępy procesu obsługi roszczenia w zakładce ‘Oś czasu’ i gdy to konieczne, poprosić o pomoc nasz zespół. Działamy na zasadzie ‘brak wygranej, brak opłat’, co znaczy, że nie poniesiesz żadnych kosztów, jeśli nie uzyskamy odszkodowania od linii lotniczych.
- Leciałem razem z innymi osobami. Czy mogę zgłosić roszczenie w ich imieniu?
- Podczas zgłaszania roszczenia możesz dodać pasażerów do Twojej listy pod warunkiem, że wszyscy pasażerowie podlegają jednej rezerwacji. W przeciwnym razie każdy z pasażerów musi osobno dokonać zgłoszenia roszczenia a korespondencja z liniami lotniczymi będzie przebiegać indywidualnie w imieniu każdego z pasażerów.
- Podróżowałem z dziećmi. Czy mogę dodać je do listy pasażerów?
- Dzieci poniżej 2 lat nie obejmuje prawo do odszkodowania, ponieważ zwykle podlegają obniżonym stawkom lub dzielą miejsce w samolocie z rodzicami. Jeśli w dniu lotu Twoje dziecko nie ukończyło 2 lat, nie powinno być uwzględnione na liście pasażerów.
- Nie posiadam niestety wszystkich dokumentów podróży. Czy mimo to mogę zgłosić roszczenie?
- Najlepiej jest zachować wszystkie dokumenty podróży (takie jak bilety, potwierdzenia rezerwacji, karty pokładowe oraz wiadomości e-mail od linii lotniczych), gdyż zwykle jesteś proszony o ich okazanie w późniejszej fazie procesu. Jeśli nie posiadasz tych dokumentów, dowód zakupu biletu lub biletów może wystarczyć do zgłoszenia roszczenia. Zwykle możesz poprosić biura podróży a nawet linie lotnicze o kopie wspomnianych dokumentów.
- Ile czasu mam na zgłoszenie roszczenia?
- Zgodnie z rozporządzeniem unijnym możesz zgłosić roszczenie do 2 lat od daty lotu. W niektórych krajach, takich jak Belgia, Niemcy, Portugalia oraz Wielka Brytania, ten okres może być zarówno dłuższy, jak i krótszy. Termin przedawnienia jest określany na podstawie różnych czynników, m.in. trasy lotu oraz siedziby linii lotniczych. Kalkulator lotów na naszej stronie bierze pod uwagę wszystkie te kryteria.
- Ile trwa zgłoszenie roszczenia?
- W ciągu 3 dni od zgłoszenia roszczenia wysyłamy do Ciebie wiadomość z informacją, czy Twoje zgłoszenie pomyślnie przeszło dodatkową weryfikację. Następnie możemy rozpocząć proces obsługi. Za pośrednictwem Twojego konta online i Osi czasu będziemy Cię informować o wszystkich podejmowanych przez nas działaniach. Czas trwania całego procesu zależy od kroków, jakie musimy podjąć.
- Czy skierujecie sprawę do sądu w moim imieniu?
- W niektórych przypadkach konieczne jest rozpoczęcie procesu windykacyjnego lub skierowanie sprawy do sądu. Wszystkie koszty działań prawnych zostaną pokryte przez nas. Nawet jeśli nie uda się nam pomyślnie doprowadzić sprawy do końca, nie poniesiesz żadnych dodatkowych opłat. Jeśli uzyskamy Twoje odszkodowanie, koszty prawne zostaną pokryte zgodnie z naszą umową 'brak wygranej, brak opłat'.
- Kiedy zostanie mi wypłacone odszkodowanie?
- Czas trwania procesu obsługi roszczenia jest różny w przypadku każdego zgłoszenia. Zawsze staramy się doprowadzić do rozwiązania sprawy w ciągu kilku miesięcy. W niektórych przypadkach okres ten wydłuża się do 6 miesięcy lub do ponad roku, ponieważ jesteśmy zależni od terminów przysługujących organom wykonawczym oraz ewentualnie podjętych kroków prawnych.
- Na jakie konto bankowe zostanie przelane odszkodowanie?
- Jest to zależne od danej sytuacji. W większości przypadków linie lotnicze przelewają odszkodowanie na nasze konto bankowe. Następnie prosimy Cię o podanie Twoich danych konta bankowego, aby móc przelać Ci rekompensatę pomniejszoną o naszą prowizję. Jeśli odszkodowanie zostanie przelane bezpośrednio na rachunek klienta, wyślemy fakturę za nasze usługi.
- Miałem opóźnienie podczas dwóch różnych lotów (w jedną, jak i w powrotną stronę). Czy mogę zgłosić roszczenie dla obu lotów?
- Tak, jest to możliwe, ale musisz zgłosić dwa osobne roszczenia. Okoliczności w przypadku obydwu lotów nigdy nie będą takie same i dlatego należy rozpatrzyć je oddzielnie. Kilka lotów może podlegać jednemu roszczeniu jedynie, gdy są to loty kombinowane (na przykład kiedy opóźnienie jednego z lotów prowadzi do utraty kolejnego połączenia). Poprzez konto online możesz wielokrotnie dokonać zgłoszenia roszczenia. To pozwoli Ci na łatwy dostęp do Twojej dokumentacji i Osi czasu.
- Zgłosiłem roszczenie bezpośrednio liniom lotniczym, które odrzuciły roszczenie. Czy mogę jeszcze raz dokonać zgłoszenia w Lot-Opóźniony.pl?
- Tak, wciąż możesz zgłosić nam roszczenie, Linie lotnicze z reguły odrzucają pierwszy wniosek, powołując się na zaistnienie ‘nadzwyczajnych okoliczności’. Po zgłoszeniu roszczenia przeanalizujemy możliwe do podjęcia kroki. W niektórych przypadkach możemy pominąć pewne działania w oparciu o daną sytuację i odpowiedź przewoźnika. Postępy możesz śledzić po zalogowaniu do Twojego konta online.
- Jakie opłaty pobiera Lot-Opóźniony.pl?
- Obsługujemy roszczenia na zasadzie ‘brak wygranej, brak opłat’. To oznacza, że nie ponosisz żadnych kosztów, jeśli nie uzyskamy dla Ciebie odszkodowania.
- Wolałbym komunikować się z wami w innym języku. Czy to ważne na jakiej stronie zgłoszę roszczenie?
-
Nie, nie ma znaczenia na jakiej stronie zgłosisz roszczenie. Jeśli zgłosisz roszczenie na Lot-Opóźniony.pl, Twoje konto i oś czasu będą w języku polskim. Jeśli wolisz korespondować z nami w innym języku, możesz wybrać jedną ze stron z listy poniżej. Nasz międzynarodowy zespół chętnie Ci pomoże.
Uwaga: język obsługi Twojego konta nie ma wpływu na język prowadzenia korespondencji z liniami lotniczymi i organami wykonawczymi. Wymiana tego typu korespondencji odbywa się zawsze w języku angielskim i/lub w języku urzędowym danego kraju.
Holandia: www.vlucht-vertraagd.nl lub www.greenclaim.com/nl
Wielka Brytania: www.flight-delayed.co.uk
Belgia: www.vlucht-vertraagd.be lub www.vol-retarde.be
Francja: www.vol-retarde.fr
Hiszpania: www.vuelo-con-retraso.es
Włochy: www.volo-in-ritardo.it - Moje opóźnienie trwało ponad 3 godziny i mimo tego, wasz kalkulator odrzucił roszczenie. Dlaczego?
- Różne czynniki mogą mieć wpływ na uznanie Twojego roszczenia. Jeśli leciałeś z lotniska spoza Europy do miejsca w Europie i lot był obsługiwany przez przewoźnika spoza UE, niestety, Twój lot nie podlega przepisom rozporządzenia unijnego. Wszystkie loty obsługiwane poza obszarem UE również nie są kwalifikowane do odszkodowania, ponieważ przepisy odnoszą się ściśle do obszaru UE.Jest także możliwe, że Twój lot spełnia powyższe wymogi, lecz nadal nie posiadasz prawa do odszkodowania. Może się tak zdarzyć, gdy wylot jest opóźniony o (co najmniej) 3 godziny, ale na miejsce przybywasz z opóźnieniem nie dłuższym niż 3 godziny, na przykład gdy pilot zdecyduje się przyspieszyć lub przez wzgląd na atlantycki prąd strumieniowy. Ponieważ pod uwagę brane jest tylko opóźnienie w przybyciu do miejsca docelowego, odszkodowanie za taki nie będzie należne.
- Dlaczego odszkodowanie jest w euro a nie w złotych?
- Wysokość odszkodowania dla poszkodowanych pasażerów została ustalona w Rozporządzeniu (WE) 261/2004 dotyczącym opóźnionych I anulowanych lotów oraz odmowy przyjęcia na pokład. Kiedy linie lotnicze zgodzą się wypłacić rekompensatę, jej wysokość zostanie podana w euro. W przypadku przelewu wypłaconego odszkodowania na Twoje polskie konto, otrzymasz je w złotych, zgodnie z aktualnym kursem walut.
- Co oznacza 14-dniowy czas do namysłu?
- Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, możesz skorzystać z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia roszczenia na naszym serwisie. Jeśli w trakcie tych 14 dni zdecydujesz się zrezygnować z usługi, możesz wycofać zgłoszenie bez poniesienia jakichkolwiek kosztów. Jeżeli przez upływem 14-dniowego czasu do namysłu wyrazisz zgodę na rozpoczęcie przez nas procesu obsługi roszczenia, od razu przystąpimy do działania. Jeśli zdecydujesz się zrezygnować z usługi na każdym dalszym etapie obsługi roszczenia, po weryfikacji podstawy prawnej i przyjęciu roszczenia do realizacji, poniesiesz koszty anulowania zlecenia jak określono w Regulaminie. Jeśli masz pytania dotyczące okresu do namysłu, wyślij nam wiadomość na info@flight-delayed.co.uk.