Ostatnia aktualizacja
Odszkodowanie za lot easyJet: co musisz wiedzieć
Lot easyJet opóźniony o 3 godziny lub więcej? Złóż wniosek o odszkodowanie!
Lot easyJet odwołany w ciągu ostatnich 2 tygodni przed planowanym wylotem? Również masz prawo do odszkodowania!
Odszkodowanie za lot easyJet może wynosić nawet do 600 euro (czyli ponad 2.500 złotych) na pasażera.
Linia lotnicza może odmówić odszkodowania wyłącznie wtedy, gdy problem z lotem wystąpił z winy osób trzecich lub tzw. sił wyższych (np. nadzwyczajnie złych warunków pogodowych).
easyJet: Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot
W sytuacji opóźnienia lub odwołania lotu — oraz odmowy przyjęcia na pokład, np. w wyniku tzw. overbookingu — poszkodowanych pasażerów chronią przepisy unijnego Rozporządzenia (WE) nr 261 z 2004 r. Pasażer ma prawo do uzyskania finansowej rekompensaty w wysokości nawet do 600 euro na osobę! Wysokość odszkodowania zależy od długości trasy i miejsca, w jakim znajduje się Twój przystanek końcowy, nie zaś od ceny biletu!
Lot easyJet opóźniony lub odwołany?
Ubiegaj się o odszkodowanie do 600 euro na osobę!
Złóż wniosek przez internetEasyJet: warunki wystąpienia z roszczeniem o odszkodowanie
- Trasa lotu: Regulacja Europejska mówi o tym, że jeśli zakłócony lot obsługiwany jest przez przewoźnika zarejestrowanego w Europie (czyli np. przez easyJet), pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli lotnisko startu lub lotnisko lądowania znajduje się w Europie
- Okoliczności: Regulacja mówi także o tym, że pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu nie jest spowodowane wystąpieniem nadzwyczajnych okoliczności
- Czas na złożenie reklamacji: zwykle pasażerowie mają 3 lata na złożenie reklamacji za zakłócony lot. Okres przedawnienia jest jednak różny w różnych państwach. I tak na przykład w Polsce mamy tylko 1 rok na złożenie wniosku o odszkodowanie, podczas gdy w Wielkiej Brytanii pasażerowie mają na to aż 6 lat!
EasyJet i opieka zapewniona pasażerom
W przypadku dużego opóźnienia lub całkowitego odwołania lotu, easyJet powinien zapewnić pasażerom odpowiednia opiekę:
- posiłki i napoje
- możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych, wysłania dwóch e-maili itp.
- zakwaterowanie w hotelu, jeśli pasażerowie zmuszeni są czekać na lot alternatywny jedną lub więcej nocy (przewoźnik powinien zapewnić także transport z lotniska do hotelu)
Jeśli nie otrzymałeś takiego rodzaju pomocy i w związku z tym musiałeś ponieść koszty dodatkowe, masz prawo do zwrotu takich kosztów! Ważne jest, aby zachować wszystkie paragony i faktury. Wniosek o zwrot kosztów dodatkowych może być dołączony do wniosku o odszkodowanie.
Dlaczego EasyJet odmawia wypłaty odszkodowań?
Najczęstszym powodem odmowy wypłaty odszkodowania przez EasyJet jest powoływanie się na nadzwyczajne okoliczności. Jednak okoliczności takie jak złe warunki pogodowe czy zderzenie z ptakiem nie musi okazać się prawdziwą przyczyną problemów. Informacje uzyskane od przewoźnika należy zawsze zweryfikować i ustalić faktyczny powód zakłócenia lotu. Nie zawsze jest to proste, ale za pomocą odpowiednich danych i narzędzi możemy Ci w tym pomóc!
Jeśli zdarzenie rzeczywiście nie wynika z winy EasyJet, ale spowodowane jest siłą wyższą, linie zostaną zwolnione z obowiązku wypłaty rekompensaty pasażerom.
Jak uzyskać odszkodowanie za lot od easyJet?
Zachowaj wszystkie dokumenty podróży
- Dokumenty lotnicze: karta pokładowa, potwierdzenie rezerwacji, bilet elektroniczny (e-ticket), zawiadomienie o opóźnieniu, itd.
- Wydatki: taksówka, nocleg, posiłki, napoje, itd.
Zapisz dane lotu
- Numer lotu
- Harmonogram lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu)
- Długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu I przylotu)
Postaraj się dowiedzieć, jaka jest przyczyna problemu
- Zapytaj personel easyJet
- Sprawdź warunki pogodowe
- Sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane
Sprawdź lot oraz kwotę odszkodowanie za pomocą kalkulatora na naszej stronie
- Wprowadź numer lotu i datę, aby poznać wysokość należnej rekompensaty
Zgłoś roszczenie o odszkodowanie
Możesz ubiegać się o odszkodowanie od easyJet samodzielnie lub skorzystać z naszego serwisu. Jeśli zdecydujesz się działać samodzielnie pamiętaj, że na początku należy zapoznać się z przepisami, następnie ustalić podstawę prawną oraz okoliczności zakłócenia, wysłać reklamację do przewodnika oraz skargę do krajowego organu wykonawczego, a niekiedy rozpocząć procedurę prawną. Jeśli wolisz wygodniejsze rozwiązanie - zgłoś się do nas! Pomożemy Ci we wszystkich formalnościach i przejmiemy korespondencję z przewoźnikiem. I co najważniejsze: pobierzemy opłatę tylko w sytuacji, gdy uda nam się uzyskać Twoje odszkodowanie! Działamy na zasadzie brak wygranej, brak opłat, więc nie ma ryzyka, że coś stracisz!
Czy podobała Ci się ta treść?
Dziękuję, to poprawiło mi dzień!
Terapia jest droga - pomóż nam się doskonalić!
Przyjęte do wiadomości, dziękuję!