Brussels Airlines: co robić, gdy Twój lot jest opóźniony lub odwołany?

Czy Twój lot Brussels Airlines był opóźniony lub odwołany? Może przysługiwać Ci odszkodowanie nawet do 600 euro (ponad 2.500 złotych) na osobę!

Sprawdź odszkodowanie

Ostatnia aktualizacja

Odszkodowanie Brussels Airlines: podstawowe informacje

  • Odszkodowanie za lot Brussels Airlines może wynosić nawet do 600 euro na osobę, niezależnie od ceny biletu. To ponad 2500 złotych!

  • Czy Twój lot Brussels Airlines był opóźniony o co najmniej 3 godziny? Prawdopodobnie należy Ci się odszkodowanie.

  • Jeśli Twój lot obsługiwany przez Swiss został odwołany w ciągu dwóch tygodni przed planowanym odlotem, również może Ci przysługiwać odszkodowanie.

  • Linia lotnicza ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania wyłącznie w przypadku, gdy opóźnienie lub odwołanie lotu jest spowodowane działaniami osób trzecich lub zjawiskami siły wyższej (np. złe warunki pogodowe).

Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot od Brussels Airlines

Zgodnie z Rozporządzeniem WE 261/2004, w przypadku opóźnienia lotu o co najmniej 3 godziny, pasażerowie są uprawnieni do otrzymania odszkodowania w wysokości 250€, 400€ lub 600€. Wysokość rekompensaty zależy od długości trasy na jakiej odbywa się lot.

Odszkodowanie przysługuje również w przypadku lotu odwołanego w ciągu ostatnich 14 dni przed planowanym wylotem.

 Jedyną sytuacją, w której przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania jest sytuacja, gdy lot został zakłócony ze względu na okoliczności nadzwyczajne, które wykraczały poza granice odpowiedzialności linii lotniczej (np. niekorzystne warunki pogodowe czy zderzenie z ptakiem).

Dystans lotuWysokość odszkodowania
Mniej niż 1,500 kmOtrzymaj €250 na osobę
Pomiędzy 1,500 a 3,500 kmOtrzymaj €400 na osobę
Powyżej 1,500 km (pomiędzy krajami UE)Otrzymaj €400 na osobę
Powyżej 3,500 km (poza UE)*Otrzymaj €600 na osobę

*w przypadku opóźnienia lotu o więcej niż 3, lecz mniej niż 4 godziny, odszkodowanie może zostać pomniejszone o połowę

zasady opóźniony lot

Lot Brussels Airlines opóźniony lub odwołany?

Brussels Airlines: warunki wystąpienia z roszczeniem o odszkodowanie

  • Trasa lotu: Regulacja Europejska mówi o tym, że jeśli zakłócony lot obsługiwany jest przez przewoźnika zarejestrowanego w Europie (czyli np. przez Brussels Airlines), pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli lotnisko startu lub lotnisko lądowania znajduje się w Europie
  • Okoliczności: Regulacja mówi także o tym, że pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu nie jest spowodowane wystąpieniem nadzwyczajnych okoliczności
  • Czas na złożenie reklamacji: zwykle pasażerowie mają 3 lata na złożenie reklamacji za zakłócony lot. Okres przedawnienia jest jednak różny w różnych państwach. I tak na przykład w Polsce mamy tylko 1 rok na złożenie wniosku o odszkodowanie, podczas gdy w Wielkiej Brytanii pasażerowie mają na to aż 6 lat!

Lot Brussels Airlines opóźniony lub odwołany?

Ubiegaj się o odszkodowanie do 600 euro na osobę!

Sprawdź swój lot
W Kkd6 S Vp

Brussels Airlines i opieka zapewniona pasażerom

W przypadku dużego opóźnienia lub całkowitego odwołania lotu, Brussels Airlines powinno zapewnić pasażerom odpowiednia opiekę:

  • posiłki i napoje
  • możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych, wysłania dwóch e-maili itp.
  • zakwaterowanie w hotelu, jeśli pasażerowie zmuszeni są czekać na lot alternatywny jedną lub więcej nocy (przewoźnik powinien zapewnić  także transport z lotniska do hotelu)

Jeśli nie otrzymałeś takiego rodzaju pomocy i w związku z tym musiałeś ponieść koszty dodatkowe, masz prawo do zwrotu takich kosztów! Ważne jest, aby zachować wszystkie paragony i faktury. Wniosek o zwrot kosztów dodatkowych może być dołączony do wniosku o odszkodowanie. 

Jak uzyskać odszkodowanie od Brussels Airlines?

Zachowaj wszystkie dokumenty podróży

  • Dokumenty lotnicze: karta pokładowa, potwierdzenie rezerwacji, bilet elektroniczny (e-ticket), zawiadomienie o opóźnieniu
  • Paragony za dodatkowe wydatki: taksówka, nocleg, posiłki, napoje

Zapisz dane lotu

  • Numer lotu
  • Harmonogram lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu)
  • Długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu I przylotu)

Postaraj się dowiedzieć, jaka jest przyczyna problemu

  • Zapytaj personel Brussels Airlines
  • Sprawdź warunki pogodowe
  • Sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane

Sprawdź lot oraz kwotę odszkodowania za pomocą kalkulatora na naszej stronie

  • Wprowadź numer i datę lotu, aby poznać wysokość należnej rekompensaty

Erhalten Sie Ihre Entschädigung und Rückerstattung

Kein Erfolg, keine Kosten.

Jetzt anfordern
U Vp D2 X6p top
U Vp D2 X6p bottom

Zgłoś roszczenie o odszkodowanie

Możesz ubiegać się o odszkodowanie od Brussels Airlines samodzielnie lub skorzystać z naszego serwisu. Jeśli zdecydujesz się działać samodzielnie pamiętaj, że na początku należy zapoznać się z przepisami, następnie ustalić podstawę prawną oraz okoliczności zakłócenia, wysłać reklamację do przewodnika oraz skargę do krajowego organu wykonawczego, a niekiedy rozpocząć procedurę prawną. Jeśli wolisz wygodniejsze rozwiązanie - zgłoś się do nas! Pomożemy Ci we wszystkich formalnościach i przejmiemy korespondencję z przewoźnikiem. I co najważniejsze: pobierzemy opłatę tylko w sytuacji, gdy uda nam się uzyskać Twoje odszkodowanie! Działamy na zasadzie brak wygranej, brak opłat więc nie ma ryzyka, że coś stracisz!

Reclamaciones Brussels Airlines Indemnización

Brussels Airlines: podstawowe informacje

Brussels Airlines to największe linie lotnicze w Belgii, których siedziba znajduje się w Brukseli. Brussels Airlines zaczęły wykonywać swoje połączenia w marcu 2007 roku i obecnie oferują połączenia do ponad 120 destynacji w Europie, Azji, Afryce i Ameryce Północnej. W Polsce, belgijski przewoźnik oferuje połączenia z Krakowa, Wrocławia i Warszawy.

Czy podobała Ci się ta treść?

Dziękuję, to poprawiło mi dzień!

Terapia jest droga - pomóż nam się doskonalić!

Przyjęte do wiadomości, dziękuję!