Koronawirus: 5 wskazówek na wakacje w 2020 roku
środa, 29 lipca 2020
W wyniku wybuchu pandemii koronawirusa, granice w Europie pozostawały zamknięte przez kilka miesięcy. Tuż przed rozpoczęciem sezonu letniego większość państw w strefie Schengen zdecydowała się jednak na otwarcie swoich granic. Niemniej, nadal istnieją ścisłe zasady co do tego, jak podróżować. Przedstawiamy 5 najważniejszych wskazówek dotyczących podróży, dzięki którym możesz dobrze przygotować się do lotu, nawet w czasach pandemii.
Przy okazji - czy wiesz, że Lot-Opóźniony.pl pomaga teraz również pasażerom w przypadku odwołania lotu z powodu koronawirusa? W kilku prostych krokach możesz sprawdzić, czy kwalifikujesz się do zwrotu kosztów biletu. Jeśli zdecydujesz się na złożenie wniosku, zespół naszych doświadczonych specjalistów przejmie za Ciebie całą pracę. Zadbamy o to, abyś jak najszybciej otrzymał zwrot pieniędzy!
➜ Ubiegaj się o zwrot za bilet
#1: Zwróć szczególną uwagę na wytyczne dotyczące podróży w miejscu, do którego się wybierasz
Od 15 czerwca granice w Unii Europejskiej zostały ponownie otwarte. Oznacza to, że można ponownie wyjechać na wakacje do takich krajów jak Hiszpania, Grecja czy Francja. Należy jednak pamiętać, że pomimo otwarcia granic, w wielu państwach nadal obowiązują pewne środki bezpieczeństwa. Oczywiście, środki bezpieczeństwa oraz rekomendacje dotyczące podróży są różne w każdym kraju i mogą się zmienić w każdej chwili, w zależności od liczby zakażeń w danym państwie.
Chcesz uzyskać więcej informacji na temat sytuacji w państwie, do którego się właśnie wybierasz? Sprawdź tutaj, jakich porad dotyczących podróży udzieliło Ministerstwo Spraw Zagranicznych.
#2: Odpraw się online przed podróżą
Dzięki odprawie online w domu nie musisz ustawiać się w kolejce, kontakt z innymi pasażerami i personelem na lotnisku jest minimalny, a Ty unikasz także ewentualnego kontaktu z urządzeniami do odprawy. Oszczędzasz czas i wysiłek, a do tego jesteś bezpieczny!
Wskazówka od Lot-Opóźniony.pl: Podczas odprawy zarezerwuj miejsce przy oknie, aby zachować bezpieczną odległość od innych pasażerów.
#3: Użyj elektronicznej karty pokładowej w swoim telefonie
Aby w jak największym stopniu unikać kontaktu z obsługą naziemną lotniska, możesz za pomocą telefonu komórkowego pokazać swoją kartę pokładową. W wielu liniach lotniczych, takich jak KLM czy Wizzair, kartę pokładową możesz otworzyć za pomocą poczty elektronicznej lub okazać w aplikacji linii lotniczych. Bardzo bezpieczne, a także oszczędza papier!
#4: Spakuj swój bagaż mądrze
Upewnij się, że zabierasz tylko to, czego potrzebujesz i mądrze pakujesz swój bagaż: oszczędza to czas i kłopoty podczas kontroli bezpieczeństwa. Na przykład: umieść swoje urządzenia elektroniczne i produkty płynne na wierzchu bagażu podręcznego, abyś mógł szybko i łatwo wyjąć je podczas kontroli. Czego nie może zabraknąć w Twoim wakacyjnym bagażu? Maseczki ochronnej na usta! Musisz mieć ją założoną od czasu odprawy, aż do momentu dotarcia na miejsce docelowe. Nie zapomnij również o maseczce podczas podróży powrotnej!
#5: Ubiegaj się o zwrot pieniędzy za lot odwołany z powodu koronawirusa
Ze względu na wciąż niestabilną sytuację w wielu krajach europejskich, całkiem możliwe, że Twój lot zostanie w krótkim czasie odwołany. Jest to oczywiście bardzo irytujące, ale nie ma co się martwić na zapas: być może uda Ci się odzyskać pełną kwotę biletu!
W przypadku odwołania lotu z powodu koronawirusa, pasażer nie ma prawa do odszkodowania, ale ma za to prawo do pełnego zwrotu kosztów biletu. Koronawirus uznawany jest za nadzwyczajną okoliczność, która zwalnia przewoźnika z obowiązku wypłaty odszkodowania pasażerom.
Jednak dodatkowe odszkodowanie to nie to samo co prawo do zwrotu pieniędzy za bilet! Nawet w momencie wystąpienia koronawirusa, linie lotnicze są prawnie zobowiązane do zwrotu pełnej kwoty biletu w ciągu 7 dni od dnia odwołania lotu.
Więcej o Lot-Opóźniony.pl
Od 2010 roku jesteśmy jedną z pierwszych firm, która walczy o prawa pasażerów linii lotniczych w całej Europie. Za pośrednictwem naszej strony internetowej Lot-Opóźniony.pl, dostępnej w 9 różnych językach, pomagamy poszkodowanym pasażerom w dochodzeniu odszkodowania za opóźnione lub odwołane loty, a także w ubieganiu się o zwrot kosztów biletu. Z naszego biura w Amsterdamie pomogliśmy już setkom tysięcy pasażerów domagać się rekompensaty. Skorzystaj z naszego kalkulatora odszkodowań i dowiedz się, do czego jesteś uprawniony!
Trustpilot-Opinie o Lot-Opóźniony.pl
Czy podobała Ci się ta treść?
Dziękuję, to poprawiło mi dzień!
Terapia jest droga - pomóż nam się doskonalić!
Przyjęte do wiadomości, dziękuję!