Dlaczego nie warto zgodzić się na vouchery w ramach rekompensaty za opóźnienie?
wtorek, 3 października 2017
Linie lotnicze często próbują uniknąć wypłaty odszkodowania, stosując na pasażerach różne triki w ramach ugody. Pasażerów, którzy nie zawsze znają swoje prawa, może łatwo wprowadzić to w zakłopotanie, gdyż przystając na ofertę linii lotniczych, automatycznie pozbywają się szansy na uzyskanie należnego odszkodowania.
Dla Lot-Opóźniony.pl priorytetem jest podniesienie świadomości w zakresie praw pasażera i dlatego pragniemy wyjaśnić Ci istotną kwestię związaną z unijnym Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004, które dotyczy przyznawania odszkodowań w sytuacji opóźnienia lub odwołania lotu oraz odmowy przyjęcia na pokład (overbooking).
Na mocy rozporządzenia pasażerom należy się finansowa rekompensata w wysokości od 250 do 600 euro, gdy np. ich lot z winy przewoźnika jest opóźniony o co najmniej 3 godziny. Często obserwujemy jednak, że linie lotnicze nie informują pasażerów o przysługującym im prawie do odszkodowania, a w zamian oferują vouchery i bony podróżne już na lotnisku. Pragniemy Cię ostrzec przed taką praktyką i pochopnym przyjmowaniem ofert od linii lotniczych oraz wyjaśnić dlaczego.
Vouchery od przewoźnika są przeznaczone do zabukowania nowego lotu danymi liniami lotniczymi oraz ważne do wykorzystania przez okres jednego roku. Oznacza to, że mimo przykrej sytuacji, jaka Cię spotkała, przewoźnik nie poniesie straty ani konsekwencji finansowych. Niekiedy dochodzi do sytuacji, że realizacja otrzymanych voucherów z różnych przyczyn nie jest możliwa. Podwójny zysk dla przewoźnika, a dla Ciebie podwójna strata!
Vouchery oferowane przez linie lotnicze zwykle oscylują w kwocie zakupionych biletów lub nieco wyższej, ale nie równają się kwotom ryczałtowym odszkodowania, które możesz dostać na mocy unijnego rozporządzenia. Linie często wykorzystują nieświadomość pasażerów, którzy nie wiedzą jak wysoka rekompensata im przysługuje i którzy przystają na ofertę przewoźnika.
Zaakceptowanie voucherów ma niestety większe konsekwencje. Oznacza to, że pasażer zawiera ugodę z liniami i tym samym pozbawia się możliwości dochodzenia odszkodowania. Nasza rada: nigdy bez namysłu nie akceptuj voucherów podróżnych! Możesz przyjąć bony na napoje i wyżywienie lub na zakwaterowanie - to należy się pasażerom w ramach opieki przewoźnika i nie ma związku z wysokością późniejszego odszkodowania.
Jeśli Twój lot jest opóźniony lub anulowany, a linie lotnicze nie spełniły swojego obowiązku i nie poinformowały Cię o Twoich prawach, sprawdź TUTAJ czy należy Ci się odszkodowanie. Otrzymałeś voucher na niższą kwotę niż należne odszkodowanie? Nie martw się - pomożemy Ci ubiegać się o pozostą kwotę!
Czy podobała Ci się ta treść?
Dziękuję, to poprawiło mi dzień!
Terapia jest droga - pomóż nam się doskonalić!
Przyjęte do wiadomości, dziękuję!