Ostatnia aktualizacja
What you must know
Lot Aeroflot opóźniony o co najmniej 3 godziny? Możesz mieć prawo do odszkodowania nawet do 600 euro na pasażera!
Lot Aeroflot odwołany? Poza odszkodowaniem, może należeć Ci się też zwrot kosztów biletu!
Złóż wniosek o odszkodowanie zanim będzie za późno — w niektórych przypadkach masz na to tylko rok od dnia lotu!
Aeroflot to jedne z najstarszych linii lotniczych na świecie. Powstały w 1923 roku i dziś są największym przewoźnikiem w Rosji. Flota Aeroflotu składa się z 250 samolotów, które obsługują loty do 146 destynacji w Europie, Azji, Afryce i obu Amerykach. Portem bazowym jest podmoskiewskie lotnisko Sheremetyevo International Airport.
Lot Aeroflot opóźniony lub odwołany?
Ubiegaj się o odszkodowanie do 600 euro na osobę!
Sprawdź swój lotOdszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot od Aeroflot
Zgodnie z Rozporządzeniem WE 261/2004, w przypadku odwołania lotu lub opóźnienia o co najmniej 3 godziny, pasażerowie są uprawnieni do otrzymania odszkodowania w wysokości 250€, 400€ lub 600€. Wysokość rekompensaty zależy od długości trasy na jakiej odbywa się lot. Oznacza to, że w przypadku zakłóconego lotu, polscy pasażerowie mogą być uprawnieni nawet do 2 574,00 PLN! Jedyną sytuacją, w której przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania jest sytuacja, gdy lot został zakłócony ze względu na okoliczności nadzwyczajne, które były poza kontrolą linii lotniczej (np. niekorzystne warunki pogodowe czy zderzenie z ptakiem)
Dystans lotu | Wysokość odszkodowania |
---|---|
Mniej niż 1,500 km | Otrzymaj €250 na osobę |
Pomiędzy 1,500 a 3,500 km | Otrzymaj €400 na osobę |
Powyżej 1,500 km (pomiędzy krajami UE) | Otrzymaj €400 na osobę |
Powyżej 3,500 km (poza UE)* | Otrzymaj €600 na osobę |
*w przypadku opóźnienia lotu o więcej niż 3, lecz mniej niż 4 godziny, odszkodowanie może zostać pomniejszone o połowę
Aeroflot: warunki wystąpienia z roszczeniem o odszkodowanie
- Trasa lotu: Regulacja Europejska mówi o tym, że jeśli zakłócony lot obsługiwany jest przez przewoźnika zarejestrowanego w Europie, pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli lotnisko startu lub lotnisko lądowania znajduje się w Europie. Jeśli lot obsługuje przewoźnik spoza Europy - lotnisko startu powinno znajdować się w granicach UE
- Okoliczności: Regulacja mówi także o tym, że pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu nie jest spowodowane wystąpieniem nadzwyczajnych okoliczności
- Czas na złożenie reklamacji: zwykle pasażerowie mają 3 lata na złożenie reklamacji za zakłócony lot. Okres przedawnienia jest jednak różny w różnych państwach. I tak na przykład w Polsce mamy tylko 1 rok na złożenie wniosku o odszkodowanie, podczas gdy w Wielkiej Brytanii pasażerowie mają na to aż 6 lat!
Aeroflot i opieka zapewniona pasażerom
W przypadku dużego opóźnienia lub całkowitego odwołania lotu, Aeroflot powinien zapewnić pasażerom odpowiednia opiekę:
- posiłki i napoje
- możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych, wysłania dwóch e-maili itp.
- zakwaterowanie w hotelu, jeśli pasażerowie zmuszeni są czekać na lot alternatywny jedną lub więcej nocy (przewoźnik powinien zapewnić także transport z lotniska do hotelu)
Jeśli nie otrzymałeś takiego rodzaju pomocy i w związku z tym musiałeś ponieść koszty dodatkowe, masz prawo do zwrotu takich kosztów! Ważne jest, aby zachować wszystkie paragony i faktury. Wniosek o zwrot kosztów dodatkowych może być dołączony do wniosku o odszkodowanie.
Zachowaj wszystkie dokumenty podróży
- Dokumenty lotnicze: karta pokładowa, potwierdzenie rezerwacji, bilet elektroniczny (e-ticket), zawiadomienie o opóźnieniu
- Paragony za dodatkowe wydatki: taksówka, nocleg, posiłki, napoje
Zapisz dane lotu
- Numer lotu
- Harmonogram lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu)
- Długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu I przylotu)
Postaraj się dowiedzieć, jaka jest przyczyna problemu
- Zapytaj personel Aeroflot
- Sprawdź warunki pogodowe
- Sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane
Sprawdź lot oraz kwotę odszkodowania za pomocą kalkulatora na naszej stronie
- Wprowadź numer i datę lotu, aby poznać wysokość należnej rekompensaty
Zgłoś roszczenie o odszkodowanie
Możesz ubiegać się o odszkodowanie od Aeroflot samodzielnie lub skorzystać z naszego serwisu. Jeśli zdecydujesz się działać samodzielnie pamiętaj, że na początku należy zapoznać się z przepisami, następnie ustalić podstawę prawną oraz okoliczności zakłócenia, wysłać reklamację do przewodnika oraz skargę do krajowego organu wykonawczego, a niekiedy rozpocząć procedurę prawną. Jeśli wolisz wygodniejsze rozwiązanie - zgłoś się do nas! Pomożemy Ci we wszystkich formalnościach i przejmiemy korespondencję z przewoźnikiem. I co najważniejsze: pobierzemy opłatę tylko w sytuacji, gdy uda nam się uzyskać Twoje odszkodowanie! Działamy na zasadzie brak wygranej, brak opłat więc nie ma ryzyka, że coś stracisz!
O Aeroflot
Aeroflot dysponuje flotą 249 samolotów, z których większość to modele Airbus. Linie lotnicze działają w 53 krajach, obsługując 148 miejsc docelowych. W 2018 r. rosyjskie linie przewiozły 35,8 mln pasażerów (grupa Aeroflot przewiozła 55,7 mln). Punktualność firmy wynosi około 89,2%, co plasuje ją na 11. miejscu pod względem punktualności wśród wszystkich innych światowych linii lotniczych. To imponujący wynik! Jednak oczywiście, jak zwykle, opóźnienia, odwołania i overbookingi są czasami nieuniknione i nadal zdarzają się podczas lotów z Aeroflotem.
Czy podobała Ci się ta treść?
Dziękuję, to poprawiło mi dzień!
Terapia jest droga - pomóż nam się doskonalić!
Przyjęte do wiadomości, dziękuję!