Aeroflot: co robić, gdy Twój lot jest opóźniony lub odwołany?

Czy Twój lot linią Aeroflot był opóźniony lub odwołany? Sprawdź, czy możesz ubiegać się o odszkodowanie!

Sprawdź odszkodowanie

Ostatnia aktualizacja

What you must know

  • Lot Aeroflot opóźniony o co najmniej 3 godziny? Możesz mieć prawo do odszkodowania nawet do 600 euro na pasażera!

  • Lot Aeroflot odwołany? Poza odszkodowaniem, może należeć Ci się też zwrot kosztów biletu!

  • Złóż wniosek o odszkodowanie zanim będzie za późno — w niektórych przypadkach masz na to tylko rok od dnia lotu!

Linie lotnicze Aeroflot — podstawowe informacje

Aeroflot to jedne z najstarszych linii lotniczych na świecie. Powstały w 1923 roku i dziś są największym przewoźnikiem w Rosji. Flota Aeroflotu składa się z 250 samolotów, które obsługują loty do 146 destynacji w Europie, Azji, Afryce i obu Amerykach. Portem bazowym jest podmoskiewskie lotnisko Sheremetyevo International Airport.

Lot Aeroflot opóźniony lub odwołany?

Ubiegaj się o odszkodowanie do 600 euro na osobę!

Sprawdź swój lot
W Kkd6 S Vp

Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot od Aeroflot

Zgodnie z Rozporządzeniem WE 261/2004, w przypadku odwołania lotu lub opóźnienia o co najmniej 3 godziny, pasażerowie są uprawnieni do otrzymania odszkodowania w wysokości 250€, 400€ lub 600€. Wysokość rekompensaty zależy od długości trasy na jakiej odbywa się lot. Oznacza to, że w przypadku zakłóconego lotu, polscy pasażerowie mogą być uprawnieni nawet do 2 574,00 PLN! Jedyną sytuacją, w której przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania jest sytuacja, gdy lot został zakłócony ze względu na okoliczności nadzwyczajne, które były poza kontrolą linii lotniczej (np. niekorzystne warunki pogodowe czy zderzenie z ptakiem)

Dystans lotuWysokość odszkodowania
Mniej niż 1,500 km
Otrzymaj €250 na osobę
Pomiędzy 1,500 a 3,500 km
Otrzymaj €400 na osobę
Powyżej 1,500 km (pomiędzy krajami UE)
Otrzymaj €400 na osobę
Powyżej 3,500 km (poza UE)*
Otrzymaj €600 na osobę

*w przypadku opóźnienia lotu o więcej niż 3, lecz mniej niż 4 godziny, odszkodowanie może zostać pomniejszone o połowę

zasady opóźniony lot

Aeroflot: warunki wystąpienia z roszczeniem o odszkodowanie

  • Trasa lotu: Regulacja Europejska mówi o tym, że jeśli zakłócony lot obsługiwany jest przez przewoźnika zarejestrowanego w Europie, pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli lotnisko startu lub lotnisko lądowania znajduje się w Europie. Jeśli lot obsługuje przewoźnik spoza Europy - lotnisko startu powinno znajdować się w granicach UE
  • Okoliczności: Regulacja mówi także o tym, że pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu nie jest spowodowane wystąpieniem nadzwyczajnych okoliczności
  • Czas na złożenie reklamacji: zwykle pasażerowie mają 3 lata na złożenie reklamacji za zakłócony lot. Okres przedawnienia jest jednak różny w różnych państwach. I tak na przykład w Polsce mamy tylko 1 rok na złożenie wniosku o odszkodowanie, podczas gdy w Wielkiej Brytanii pasażerowie mają na to aż 6 lat!

Lot Aeroflot opóźniony?

Możesz dostać nawet do 600 euro odszkodowania!

Sprawdź swój lot
U Vp D2 X6p top
U Vp D2 X6p bottom

Aeroflot i opieka zapewniona pasażerom

W przypadku dużego opóźnienia lub całkowitego odwołania lotu, Aeroflot powinien zapewnić pasażerom odpowiednia opiekę:

  • posiłki i napoje
  • możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych, wysłania dwóch e-maili itp.
  • zakwaterowanie w hotelu, jeśli pasażerowie zmuszeni są czekać na lot alternatywny jedną lub więcej nocy (przewoźnik powinien zapewnić także transport z lotniska do hotelu)

Jeśli nie otrzymałeś takiego rodzaju pomocy i w związku z tym musiałeś ponieść koszty dodatkowe, masz prawo do zwrotu takich kosztów! Ważne jest, aby zachować wszystkie paragony i faktury. Wniosek o zwrot kosztów dodatkowych może być dołączony do wniosku o odszkodowanie.

Jak uzyskać odszkodowanie od Aeroflot?

 Zachowaj wszystkie dokumenty podróży

  • Dokumenty lotnicze: karta pokładowa, potwierdzenie rezerwacji, bilet elektroniczny (e-ticket), zawiadomienie o opóźnieniu
  • Paragony za dodatkowe wydatki: taksówka, nocleg, posiłki, napoje

Zapisz dane lotu

  • Numer lotu
  • Harmonogram lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu)
  • Długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu I przylotu)

Postaraj się dowiedzieć, jaka jest przyczyna problemu

  • Zapytaj personel Aeroflot
  • Sprawdź warunki pogodowe
  • Sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane

Sprawdź lot oraz kwotę odszkodowania za pomocą kalkulatora na naszej stronie

  • Wprowadź numer i datę lotu, aby poznać wysokość należnej rekompensaty

Zgłoś roszczenie o odszkodowanie

Możesz ubiegać się o odszkodowanie od Aeroflot samodzielnie lub skorzystać z naszego serwisu. Jeśli zdecydujesz się działać samodzielnie pamiętaj, że na początku należy zapoznać się z przepisami, następnie ustalić podstawę prawną oraz okoliczności zakłócenia, wysłać reklamację do przewodnika oraz skargę do krajowego organu wykonawczego, a niekiedy rozpocząć procedurę prawną. Jeśli wolisz wygodniejsze rozwiązanie - zgłoś się do nas! Pomożemy Ci we wszystkich formalnościach i przejmiemy korespondencję z przewoźnikiem. I co najważniejsze: pobierzemy opłatę tylko w sytuacji, gdy uda nam się uzyskać Twoje odszkodowanie! Działamy na zasadzie brak wygranej, brak opłat więc nie ma ryzyka, że coś stracisz!

Lot Aeroflot odwołany?

Sprawdź, czy należy Ci się odszkodowanie!

Sprawdź swój lot
W Fb Gs2qx

O Aeroflot

Aeroflot dysponuje flotą 249 samolotów, z których większość to modele Airbus. Linie lotnicze działają w 53 krajach, obsługując 148 miejsc docelowych. W 2018 r. rosyjskie linie przewiozły 35,8 mln pasażerów (grupa Aeroflot przewiozła 55,7 mln). Punktualność firmy wynosi około 89,2%, co plasuje ją na 11. miejscu pod względem punktualności wśród wszystkich innych światowych linii lotniczych. To imponujący wynik! Jednak oczywiście, jak zwykle, opóźnienia, odwołania i overbookingi są czasami nieuniknione i nadal zdarzają się podczas lotów z Aeroflotem.

Czy podobała Ci się ta treść?

Dziękuję, to poprawiło mi dzień!

Terapia jest droga - pomóż nam się doskonalić!

Przyjęte do wiadomości, dziękuję!